sobota, 13 października 2018

5 KROKÓW DO UPORZĄDKOWANYCH MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH

5 KROKÓW DO UPORZĄDKOWANYCH MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH


Bardzo często słyszy się pytania o porządek w materiałach - zdradzę Wam moich 5 kroków, aby nie zwariować i nie tracić czasu na poszukiwania. Dzięki czemu zyskamy czas na relaks, nie będziemy się denerwować i co najważniejsze unikniemy dublowania materiałów :)

5 KROKÓW DO UPORZĄDKOWANYCH MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH
5 KROKÓW DO UPORZĄDKOWANYCH MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH


  • Najważniejsza zasada to odkładać wszelkie pomoce na właściwe miejsce zaraz po zakończeniu zajęć. Niekiedy odkłada się na stosik, który potem się przewraca albo zostaje rozniesiony po klasie / sali w skutek tzw. mocnego powiewu :P

    5 KROKÓW DO UPORZĄDKOWANYCH MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH
    5 KROKÓW DO UPORZĄDKOWANYCH MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH

    • Kolejną istotną kwestią jest segregacja pomocy dydaktycznych. U mnie sprawdza się system: gramatyka, speaking (mówienie), powtórki (revision), karty obrazkowe oraz gry wszelakie. Do porządkowania stosuję koperty oraz prześwitujące teczki / worki zip.

      5 KROKÓW DO UPORZĄDKOWANYCH MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH
      5 KROKÓW DO UPORZĄDKOWANYCH MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH

      • Testy i kartkówki trzymam w tzw. koszulkach, które umieszczone są w podpisanym segregatorze - zamkniętym w szafce na klucz :)

      • Na prace pisemne typu: email, opis, zaproszenie itp. uczniowie zakładają zeszyty np. 32-kartkowe, dzięki czemu nie jestem obłożona niezliczoną ilością karteluszek o przeróżnej estetyce. Wszelkie wypowiedzi pisane są na lekcjach, a prace sprawdzam na okienku czy też po lekcjach, więc nie muszę dźwigać tego do domu.

      • A teraz pliki cyfrowe :) Z nimi już nie mam problemu, gdyż przyporządkowuję je zaraz po stworzeniu czy nabyciu do odpowiednich folderów. Co więcej, gdy już wydrukuję materiały typu gry językowe, do nazwy pliku dodaję literkę "D", która oznacza, że już są w postaci materialnej :)

        5 KROKÓW DO UPORZĄDKOWANYCH MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH
        5 KROKÓW DO UPORZĄDKOWANYCH MATERIAŁÓW DYDAKTYCZNYCH


        Dzięki temu systemowi wiem, co mam i gdzie to się znajduję. Nie tracę czasu ani nerwów na poszukiwania. A Wam jaki sposób się sprawdza? Jakie kroki wykonujecie, aby materiały dydaktyczne były uporządkowane?




        Jeśli chcesz być na bieżąco - zapraszam na fanpage na Facebooku: English Freak oraz profil  INSTAGRAMOWY.



        Źródło grafik: produkcja własna


        4 komentarze:

        1. Ostatnio na fb napisałam pytanie dotyczące porządku w materiałach. Dziękuję za ten Wpis! Marta

          OdpowiedzUsuń
          Odpowiedzi
          1. Bardzo proszę - jeśli mogłam pomóc, to bardzo się cieszę :)

            Usuń
        2. Zwlaszcza,kiedy pracujemy z dziećmi to z czasem tych materiałów jest mnóstwo i segregatory oraz teczki wysypują sie z szaf. Ja po 10 latach pracy z dziećmi zaczazlem wyrzucać te rzeczy, które są zniszczone lub zapomniane od kilku lat. Choć nie powiem, przychodzi mi to z trudem, bo przecież każdy obrazek wiąże się z jakimiś wspomnieniami, nie mowiac już o tym, że produkcja flashcards wymaga czasu. Mimo to myślę, że dobry nauczyciel powinien umieć wybierać i godzić się ze stratą, żeby zrobić miejsce na nowe, kreatywne materiały dla swoich uczniów:)

          OdpowiedzUsuń
          Odpowiedzi
          1. Zgadzam się, że wyrzucanie zrobionych przez siebie materiałów lub nawet tych tylko wydrukowanych jest ciężkie, gdyż faktycznie czasami wiążą się z tym jakieś wspomnienia, ma się nadzieję, iż kiedyś je jeszcze wykorzystamy itp. Jednak systematyczne przeglądy materiałów dają powiew świeżości nie tylko na regałach, ale również na Naszych zajęciach :)

            Usuń