Każdy z Nas pewnie ma swoje ulubione przydasie! Zbieranie różnych przedmiotów, które mogą się przydać lub wykorzystywanie rzeczy codziennego użytku w nauczaniu jest domeną belfrów 😉 Ja mam kilka takich rzeczy, o których będę pisać w osobnych postach. Dziś przedstawię Wam kubeczki 🙂 Na końcu czeka na Was niespodzianka!
KUBECZKI W NAUCZANIU JĘZYKA OBCEGO W OPARCIU O GIVE ME FIVE 4 |
Ostatnio w sklepach asortyment kubeczkowy stał się bardzo bogaty! Na zdjęciach możecie zobaczyć moje zdobycze z Pepco. Te wzory urzekły zarówno mnie, jak i moje osobiste pociechy.
SORTERY
(GMF 4, Unit 1 page 9)
KUBECZKI W NAUCZANIU JĘZYKA OBCEGO W OPARCIU O GIVE ME FIVE 4 |
KUBECZKOWA WIEŻA czyli kubeczki w natarciu 😉
(wedle życzenia – słownictwo z jednego działu lub kilku)
KUBECZKI W NAUCZANIU JĘZYKA OBCEGO W OPARCIU O GIVE ME FIVE 4 |
POJEMNIK NA FISZKI LUB PATYCZKI DO GRY KABOOM
KUBECZKI W NAUCZANIU JĘZYKA OBCEGO W OPARCIU O GIVE ME FIVE 4 |
KUBECZKOWE KÓŁKO I KRZYŻYK
(GMF 4, Unit 3 page 28)
KUBECZKI W NAUCZANIU JĘZYKA OBCEGO W OPARCIU O GIVE ME FIVE 4 |
Dodatkowe zastosowania:
ART&CRAFTS
ORGANIZER
FEEDBACK CUPS
- czerwony – Nie rozumiem.
- pomarańczowy – Mniej więcej rozumiem. Potrzebuję więcej ćwiczeń.
- zielony – Rozumiem i mogę przejść do następnej rzeczy.
KUBECZKI W NAUCZANIU JĘZYKA OBCEGO W OPARCIU O GIVE ME FIVE 4 |
Nauczyciel widząc odpowiedzi uczniów decyduje się na przykład na pogrupowanie dzieci, zadanie pytań sprawdzających lub ponowne wyjaśnienie materiału.
Co więcej, jeśli poszukujesz pomysłów na pracę z łamańcami językowymi to zachęcam do odwiedzenia postu o tongue twisters – klik.
A jak Wy wykorzystujecie kubeczki?
Zapraszam również do lektury o przydasiach na blogach made by kate oraz Karolina Lubas – English Teacher 🙂
- W komentarzu pod tym wpisem napisz jeden sposób na wykorzystanie kubeczków w oparciu o pracę z podręcznikiem (komentarze z fanpejdża nie będą brane pod uwagę). Przykładowe strony podręcznika znajdują się TUTAJ.
- Regulamin konkursu – KLIK
- Na odpowiedzi czekam do 4.10.2018 do godziny 20:00.
- Wyniki konkursu pojawią się w tym wpisie 5 października.
- Eweliny Er.
- Katarzyny Kotary
- Karoliny J.
Kubeczki mogą służyć jako pomoc w nauce słownictwa związanego z emocjami na kubkach rysujemy różne buźki a następnie uczniowie przyporzadkowuja karteczki z nazwami emocji do kubeczka np angry happy sad suspicious etc zabawę można robić w grupach lub parach.
Super! Niestety komentarz dodana po terminie 🙁
Kubeczki na zajęciach możemy wykorzystać jako pionki. Rozkładamy Flashcard z wybranego unitu na podłodze i tworzymy gigantyczną plansze, w której polami są kary a pionkami kubki. Dzieci rzucają kostką i przesuwają kubki po planszy, nazywając to co znajduje się na karcie.
GMF 1, Unit 1.
W dziale tym dzieci poznają nazwy przyborów szkolnych. Prosimy dzieci aby wyjęły z piórnika swoje przybory. Na kubkach piszemy nazwy przedmiotów: pen, pencil, rubber. Prosimy dzieci, aby wrzuciły swój przedmiot do odpowiedniego kubeczka. W przypadku dużych obiektów, dzieci mogą narysować je na małych kartkach i wtedy wrzucić do odpowiedniego kubka.
GMF 6, Unit 2
Na dnie kubków, od zewnętrznej strony zapisujemy literki, które będą składały się na nazwy zajęć poznanych w dziale. Zadaniem uczniów jest ułożenie kubków tak, aby patrząc na nie od góry utrzymać poprawny wyraz. Uczniowie mogą także nakładać kubki jeden na drugi.
Kubki mogą także przydać się do wybierania ochotnika do odpowiedzi lub wykonania zadania 🙂 na dni kubeczka od środkowej strony naklejamy naklejkę lub stawiamy znaczek, dzieci wybierają kubeczki. Osoba z oznakowanym kubkiem wykonuje zadanie.
Autor komentarza: Karolina J.
Dziękuję za podanie kolejnych zastosowań i gratuluję wygranej 🙂
Do kubeczków możemy wrzucić małe przedmioty, które uczniowie mają za zadanie opisać lub nazwać (najpierw bez patrzenia, każdy może wylosować jedną rzecz). Na pewno użyjemy tutaj zmysłu dotyku, ale możemy też użyć, np. węchu lub słuchu, jeśli włożymy do kubeczków odpowiednie przedmioty. Ewentualnie można wrzucić do nich malutkie flashcards, które uczniowie losują i nazywają rzeczy na nich widoczne. Kubeczki można ukryć też w sali i użyć do, np. escape roomu, znajdywania fragmentów z(a)dań.
Kubeczki i nauczanie polisensoryczne to genialne połączenie! Gratuluję wygranej 🙂
Za pomocą kubeczków możemy zaprezentować przyimki IN, ON i UNDER. Np używając do tego jakiegoś fajnego gadżetu (caterpillar zrobione z pomponików lub coś innego). Dzieci szybciej zapamiętają co oznacza przyimek jak sami kilka razy będą się bawić kubeczkami i gąsienicami.
Uczniom z pewnością się ten sposób podoba 🙂 Dziękuję za napisanie komentarza!
GMF 4, Unit 2 page 22
Ćwiczymy czasowniki regularne i nieregularne w czasie Past Simple. Potrzebny będzie papier kartonowy oraz papierowe kubeczki. Na papierze rysujemy koła (najlepiej odrysować po kubeczku), w koła wpisujemy czasowniki regularne i nieregularne w czasie Past Simple (got, learnt, started, moved, went, wrote, was, were, said). Każdy czasownik powinien występować na planszy dwukrotnie. Dla utrudnienia możemy dopisać jeden niepoprawny czasownik, np. goed. Na spodach kubeczków wpisujemy czasowniki w Present Simple (get, learn, start, move, go, write, is, are, say). Dzielimy klasę na dwie drużyny. Do planszy podchodzą dwie osoby (po jednej z z każdej drużyny), a każda z nich ma zestaw kubeczków z czasownikami. Na sygnał nauczyciela uczniowie układają kubeczki na planszy tak, aby dopasować czasowniki we właściwe pary: na kole z napisem ''went'' stoi kubek z napisem ''go'', itd. Uczeń, który ukończy zadanie jako pierwszy zdobywa punkt dla swojej drużyny. Wygrywa drużyna z większą liczbą punktów, ale można też wyłonić indywidualnego zwycięzcę – gramy do momentu, aż na ''polu walki'' zostanie jedna osoba. Uczniowie uwielbiają tę zabawę 🙂 Ewelina Er
Świetny pomysł – materiałów na Past Simple zawsze jest mało 🙂 Gratuluję wygranej!
Dziękuję bardzo! 🙂 To prawda, czasowniki w Past Simple (szczególnie te nieregularne) to prawdziwa zmora moich uczniów. Zabawa, która wywołuje tyle emocji bardzo im pomaga w zapamiętywaniu.
ale supeeer!