The Trashcan Review Game
Inspiracją do tego wpisu była gra Trashketball – My Favorite Review Game. Mimo, że gra pierwotnie dotyczy matematyki z łatwością możemy ją dostosować na potrzeby języka angielskiego. Idealna dla ruchliwych uczniów uwielbiających sport, rywalizację oraz element niepewności 😉 Wykonywanie ćwiczeń dla samego uzupełnienia kartki bywa frustrujące i nudne, gdy mamy konkretny cel, zadanie nabiera sensu.
The Trashcan Review Game |
The Trashcan Review Game |
Czego potrzebujemy do „The Trashcan review game”?
- dwa lub trzy pojemniki / pojemniki na śmieci
- karty obrazkowe / karty wyrazowe/ karty pracy (worksheets) – to, co akurat przerabiamy i chcemy utrwalić lub powtórzyć
- niepotrzebne kartki/kserówki do zrobienia kul / kulki / coś czym można rzucić i nie zrobić krzywdy sobie lub towarzyszom
Jak grać?
Wariant 1
– ustawienie koszy dostosować do umiejętności dzieci / młodzieży
Wariant 2
– przygotowujemy wyrazy z błędami lub niepoprawne formy gramatyczne
– na koszach przyklejamy kartki: „correct” i „incorrect”
– punkt za poprawną odpowiedź lub/ i podanie właściwej formy
– wygrywa osoba / drużyna, która zbierze najwięcej punktów
Grę możemy utrudnić poprzez poproszenie o ułożenie zdania z danym słowkiem lub strukturą gramatyczną.
Chcesz być na bieżąco z nowymi postami? Szukasz ciekawych linków do stron z materiałami pomocniczymi? Zapraszam do polubienia fanpage’a bloga na Facebooku (follow me). Kliknij TU
– po wykonaniu zadania, uczeń lub reprezentant grupy przychodzi do nauczyciela w celu sprawdzenia poprawności, jeśli zadanie/tłumaczenie/dopasowanie itp. jest poprawne, uczeń rzuca kulką do kosza za 1, 2 lub 3 punkty
Przepraszam, nie rozumiem tego punktu. Uczeń wybiera kosz, do którego rzuca kulkę? 🙂
Dokładnie – uczeń wybiera kosz, do którego rzuca kulkę. Kosz za jeden punkt jest większy i może stać na przykład bliżej, kosz za dwa jest mniejszy i może stać odrobinę dalej – mamy element ryzyka i ćwiczenie precyzji rzutu 🙂 Jeśli papierek nie wyląduje w koszu nie przyznajemy punktu. Oczywiście reguły możemy dowolnie zmieniać. Gdy uczeń spudłuje, dostaje dodatkowe zadanie gramatyczne/leksykalne/ruchowe itp.
Aha teraz wszystko jasne! Dziekuje! Swietna zabawa 🙂
super 😀
Cieszę się, że się podoba:)