englishfreak.pl
englishfreak.pl

Blog o nauczaniu języków obcych | Teaching aids | Pomoce dydaktyczne | Pomysły na zajęcia

  • STRONA GŁÓWNA
  • BLOG
  • O MNIE
  • KONTAKT
  • WSPÓŁPRACA
  • Polityka prywatności
27 czerwca 2016

USING PICTURES IN TEACHING ENGLISH

USING PICTURES IN TEACHING ENGLISH

Wykorzystanie obrazków w nauczaniu angielskiego

Czy warto wykorzystywać obrazki na lekcjach? – Warto! Obrazki są fantastyczną pomocą dydaktyczną, gdyż motywują do mówienia zarówno śmiałe, jak i nieśmiałe osoby. Mogą być wykorzystywane na różne sposoby w zależności od grupy wiekowej, jak i umiejętności uczniów. Dlatego też, gromadzenie obrazków w formie cyfrowej oraz tradycyjnej (najlepiej zalaminowanej) jest świetnym rozwiązaniem. Ponadto, zdjęcia mogą być wykorzystywane wielokrotnie 🙂

USING PICTURES IN TEACHING ENGLISH
Moje edycja
  • opis obrazka (describing)

  • porównanie obrazków (comparing): Jakie widzisz różnice? (Find differences…), Uzasadnij wybór obrazka lub / i jego odrzucenie (Choose one picture and say why…).

  • odgadywanie, co jest na obrazku po odsłonięciu kolejnych elementów: 

 – kartka z dziurką (a card with a whole) lub wersja na tablicy interaktywnej z kółkiem lub kurtyną

 – zakrycie puzzlami – aby odkryć puzzelek należy wykonać zadanie: kalambur (pokaż/narysuj/opisz), podaj synonim/antonim, jaki jest stopień wyższy tego przymiotnika, jaka jest druga / trzecia forma tego czasownika nieregularnego, utwórz zdanie z…., zapytaj o …. itp.
Moja aplikacja na LearningApps.org: puzzle z nieregularnymi
  • story cubes – tworzenie opowiadania lub zdań z wylosowanymi obrazkami 

  • tworzenie zdania z wylosowanymi dwoma obrazkami np. przy wdrażaniu struktury There is / are ….

car, garage          There is a car in the garage.

basket, apples      There are some apples in the basket.
  • utrwalanie czasu Present Continuous: uczniowie mają obrazek na plecach, chodzą po klasie i pytają: Am I writing a letter?, Am I singing?
  • utrwalenie czasu Past Continuous (pomysł Anny Popławskiej): pokazujemy uczniom zdjęcie z ważnym wydarzeniem np. karnym strzelonym przez Krychowiaka, festynem szkolnym, narodzinami Royal Baby itp. i pytamy: What were you doing when ….
  • role-plays (wspomniany przez Annę Popławską): zamiast podawania uczniom tekstu z opisem sytuacji, rozdajemy obrazki, uczniowie wcielają się w role nie będąc ograniczani przez punkty z polecenia 

USING PICTURES IN TEACHING ENGLISH
USING PICTURES IN TEACHING ENGLISH
  • po zalaminowanych zdjęciach uczniowie mogą pisać mazakiem suchościeralnym i tworzyć mini-dialogi, memy lub utrwalać mowę zależną
  • pocięte zdjęcie możemy użyć do podziału na grupy, dzięki czemu nie ma problemu z wykluczeniem osób, tworzeniem się grup wzajemnej adoracji: uczniowie losują po jednym elemencie, układają puzzle i przynależą do poszczególnej grupy z danym zdjęciem
  • wprowadzenie do lekcji (introduction): Zgadnijcie o czym dziś będziemy rozmawiać?
  • prezentacja słownictwa i wszelkiego rodzaje gry z wykorzystaniem kart obrazkowych
  • drugi tryb warunkowy (second conditional): Co byś zrobił w tej sytuacji? Co byś zrobił, gdyś był/była osobą z obrazka? 

USING PICTURES IN TEACHING ENGLISH
USING PICTURES IN TEACHING ENGLISH

  • trzeci tryb warunkowy (third conditional): Gdyby nie …., to by…..

USING PICTURES IN TEACHING ENGLISH
USING PICTURES IN TEACHING ENGLISH
  • obrazki sytuacyjne: Jak zakończy się ta historia?

USING PICTURES IN TEACHING ENGLISH
USING PICTURES IN TEACHING ENGLISH
  • picture dictation: w grupach młodszych nauczyciel opisuje wylosowany obrazek, a uczniowie rysują, w grupach starszych opisuje jeden z uczniów 

USING PICTURES IN TEACHING ENGLISH
USING PICTURES IN TEACHING ENGLISH
  • thought bubbles (chmurki): dopisujemy myśli 

USING PICTURES IN TEACHING ENGLISH
USING PICTURES IN TEACHING ENGLISH
  • wspólnie z uczniami możemy tworzyć memy, które są świetne do ilustrowania idiomów czy kłopotliwych wyrażeń z przyimkami tudzież z czasownikami złożonymi, słowo, które chcielibyśmy zapamiętać, nowe słówka z tekstu, mowę zależną itp. 
    • Jestem teraz w trakcie genialnego szkolenia pt.: „Grafika dla nauczycieli języków obcych” autorstwa Anny Popławskiej. Kurs uważam za fantastyczny nie tylko z uwagi na zawartość, ale również formę. Lekcje możemy oglądać w dowolnym czasie, gdyż wszystko jest zamieszczone na platformie. Ponadto, raz na tydzień jest webinarium, podczas którego można poznać pomysły innych. Dzięki szkoleniu dowiedziałam się, iż memy można w bardzo prosty sposób tworzyć w programach dostępnych online: memecenter, Gatm Meme Generator, Generator memy.pl lub Meme Creator.

      Dlaczego wykorzystywać memy? – Z uwagi na fakt, iż są bardzo popularne wśród uczniów z różnych grup wiekowych. Co więcej, są świetnym przerywnikiem – zwłaszcza jeśli przerabiamy trudny i wymagający wielu drilli materiał lub gdy naszymi słuchaczami są mali uczniowie, których czas skupienia jest krótki.

    USING PICTURES IN TEACHING ENGLISH
    Moja edycja

    Wszystkie obrazki pochodzą z Pixabay.

    Skąd brać obrazki?

    -darmowe serwery (zwróć uwagę na licencję!!!)
    -gotowe karty obrazkowe
    -zdjęcia z gazet/ulotek/gazetek
    A Wy jak wykorzystujecie zdjęcia / obrazki? Czekam na Wasze komentarze 🙂
     Chcesz być na bieżąco z nowymi postami? Szukasz ciekawych linków do stron z materiałami pomocniczymi? Zapraszam do polubienia fanpage’a bloga na Facebooku (follow me). Kliknij TU

    Zobacz wpisy

    LICZBA MNOGA RZECZOWNIKÓW – PLURALS: FLASHCARDS, MEMORY, IDEAS (PRINTABLE)
    „I SPY” PICTURES

    8 comments

    • Anonimowy
      4 września 2017

      It is truly a nice and useful pieece off information. I'm happy that
      you just shared this helpful info with us. Please stay us informed like this.
      Thank you for sharing.

      Reply
      • Ilona
        5 września 2017

        Thanks a lot! I hope you will be visiting my blog regularly 🙂

        Reply
    • Anonimowy
      2 lipca 2016

      Ja jestem fanką wykorzystywania gazetek reklamowych ze sklepów, robię z nich fiszki do nauki słówek, memory i tworzenia prostych lub bardziej skomplikowanych historii, od najprostszych poszedł i kupił to i to, brakło mamie czegoś do określonego posiłku, nie wie czy mu starczy pieniędzy, jak płacić kartą, to tańsze, to z promocji, to zdrowe, to smaczne, jak często chodzisz na zakupy, co lubisz, czy masz kieszonkowe itd… Dodam, że uczę rosyjskiego, ale bardzo często tu zaglądam, bo sama książka zdecydowanie nie wystarcza, a ją lubię się bawić i wyzwalać spontaniczne reakcje . Pozdrawiam, Izabela S.

      Reply
      • Ilona
        4 lipca 2016

        Bardzo się cieszę Izo, że informacje mogą wykorzystywać nie tylko angliści 🙂 Gazetki reklamowe są świetne, choć jeśli mamy liczną grupę, to czasami dziwnie patrzą jak się bierze niezły stosik 😉

        Reply
    • Gosia // LessonPlansDigger
      27 czerwca 2016

      Bardzo treściwy i praktyczny wpis, dzięki! Z opisanych przez Ciebie pomysłów bardzo lubię i często korzystam z ćwiczenia na Past Continuous (Where were you when…).
      Moje kolejne ulubione zastosowanie zdjęć to ćwiczenie czasowników modalnych i spekulowanie nt tego co dzieje się na obrazku/co się stanie/co się stało. Poza tym, fajnie pracuje mi się z ilustracjami z gatunku "social commentary" i tutaj bardziej niż na konkretne struktury gramatyczne stawiam na kreatywne myślenie, konwersację i jestem gotowa na sporą dawkę spontanu 😉

      Reply
      • Ilona
        28 czerwca 2016

        Super, dzięki za przypomnienie – post pisałam na raty, a i tak umknęło mi parę rzeczy… Dziękuję jeszcze raz za kolejne sposoby wykorzystania obrazków 🙂

        Reply
    • Let's read in English
      27 czerwca 2016

      Wyczerpujące zestawienie, super pomysły do wykorzystania! Obrazki, zawierajace wiele szczegółów sa wciągające rownież w ćwiczeniach typu I SPY. Dobra zabawę fundują tez ćwiczenia typu thought/ speech bubbles, o ktorych wspomniałaś.

      Reply
      • Ilona
        28 czerwca 2016

        Tak myślałam, że o czymś zapomniałam 😉 Oczywiście obrazki typu "I spy" dają nam dużo mozliwości. Chyba po jakimś czasie zedytuję post i dodam wasze pomysły, gdyż nie wszyscy zagladają do komentarzy.

        Reply

    Share your thoughts Anuluj pisanie odpowiedzi

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    English Freak w sieci

    • Bloglovin
    • Facebook
    • Instagram
    • Pinterest

    Newsletter

    Jeśli chcesz być na bieżąco i otrzymywać dodatkowe materiały, to zapisz się na newsletter.

    Możesz wypisać się kiedy chcesz. Na blogu znajduje się polityka prywatności.


    Dziękuję!

    Udało się - jesteśmy w kontakcie :)


    .

    Cześć! Miło mi, że tu jesteś!

    Jestem Ilona i chciałabym się z Tobą podzielić moją pasją do nauczania języka angielskiego 🙂

    Pomysły na zajęcia i materiały własnej produkcji  znajdujące się na blogu pomogą Ci w planowaniu zajęć.

    Najnowsze wpisy

    • Present Tenses – Finish the Sentences
    • Speaking cards – speaking exams
    • Roll a story, czyli rolowane opowieści
    • One-minute talk w drugiej odsłonie
    • Past Tenses – finish the sentences exercise

    Kategorie

    Archiwum wpisów

    Tagi

    • bingo
    • board game
    • cards
    • christmas
    • czasy gramatyczne
    • dodruku
    • do druku / printable
    • domino
    • Easter
    • egzamin maturalny
    • elementary
    • flashcards
    • food
    • game
    • games
    • gra
    • gramatyka / grammar
    • gra memory / memory game
    • gra planszowa
    • high5
    • ideas
    • irregular verbs
    • jedzenie
    • karty konwersacyjne
    • karty obrazkowe
    • karty wyrazowe
    • powtórka
    • printable
    • puzzle
    • puzzles
    • recenzja
    • review
    • revision
    • speaking
    • speaking / mówienie
    • speaking cards
    • słownictwo
    • słownictwo / vocabulary
    • valentine's day
    • vocabulary
    • walentynki
    • word cards
    • worksheet
    • worksheets
    • writing
    • Elara by LyraThemes
    • Made by LyraThemes.com