Niedawno Marysia z Head Full of Ideas przedstawiła swój pomysł na współpracę blogową, do którego chętnie się przyłączyłam, gdyż uważam takie akcje za bardzo wartościowe 🙂 Projekt będzie się nazywał „HIGH FIVE – Przybij piątkę z blogującymi anglistkami!”. W pierwszej edycji każda blogerka opisze 5 zabaw i gier dla danej grupy wiekowej, a będzie spory wybór: 2-latki, 3-latki, 4 latki, 5-latki, zerówka, klasy pierwsze (6 i 7-latki uczące się dopiero pisać), klasy 2 i 3, klasy 4-6, młodzież i studenci, nauka w domu oraz zajęcia indywidualne. Jak widać po ilości grup, propozycji zabaw i gier będzie niesamowicie dużo!!!
TOP 5 GIER I ZABAW DLA 6 i 7 – LATKÓW TOP 5 GAMES FOR 6/7 YEAR OLDS |
Czas na moją topową piątkę:
1. The mysterious envelopes, czyli tajemnicze koperty
Zabawa w poszukiwanie budzi w dzieciach bardzo pozytywne emocji, zostać małym Sherlockiem Holmsem to jest wyzwanie 🙂 Celem jest powtórzenie słownictwa z danego działu lub kilku. W środku możemy spróbować umieścić polecenia i przeczytać je razem z uczniem / uczniami.
Do kolorowych kopert wkładamy obrazki, małe przedmioty lub polecenia. Umieszczamy je w różnych miejscach w sali. Pokazujemy uczniom kopertę i mówimy:
„This is an envelope.”
„This envelope is green.”
„I am holding a green envelope.”
Zapowiadamy, iż udamy się na poszukiwanie kopert. Nauczyciel prosi o znalezienie konkretnego koloru koperty:
„Can you find a red envelope?”
Może pomagać gestem, mimiką, wyrazami „hot” and „cold” lub używać zdań typu: „It’s close to the ball.” „Look at the books!” „Go to the window!”, „Turn right!” etc.
Znalazca otwiera kopertę i nazywa rzecz z obrazka/przedmiot lub przynosi do przeczytania i wykonuje polecenie.
The Mysterious Envelopes |
Co potrzebujemy:
- koperty
- obrazki lub małe przedmioty, karteczki z poleceniem i obrazkiem dla ułatwienia
Zabawa nie jest statyczna, więc dla takich maluszków spełnia swoje zadanie. Może być przy niej trochę głośno, ale to w końcu dzieci, które uzewnętrzniają swoje emocje 🙂 Czy Wasi uczniowie również są małymi poszukiwaczami?
2. Fly swatters, czyli legendarne packi na muchy
Packi na muchy wzbudzają niesamowite emocje nie tylko dzięki ich formie i dydaktycznemu zastosowaniu, ale również zaspokojeniu potrzeby ruchu.
Jak możemy je wykorzystać?
- jako wskaźniki, gdzie uczniowie zaklepują odpowiedni obrazek / kartę obrazkową po wysłuchanym opisie czy podaniu angielskiego odpowiednika,
Flies 4 |
Flies 6 |
- jako pogromca much poprzez umieszczenie rzepu na packach oraz muchach – na kartonikach z muchami umieszczamy obrazki, rozkładamy je na ławce/dywanie muchą do góry, uczniowie pacają i mówią, co widzą na obrazku. Wersję z pająkami proponowała Mambiatka.
Fly swatters |
Fly swatters 2 |
Flies 1 |
Flies 2 |
Na końcu postu znajdziecie plik do pobrania ze wszystkimi materiałami.
Przygotowujemy:
– kartoniki z muchami,
– obrazki / karty obrazkowe,
– packi na muchy,
– rzep.
3. BINGO wszelkiej maści
Aby urozmaicić zabawę jako pionki możemy dać kapsle, pchełki, kamyczki, ziarenka, pompony itp, dzięki temu zapewniamy dodatkowe wrażenia sensoryczne. Wersji rozgrywania jest też kilka:
- zakrycie 3 pól w pionie, w poziomie lu skosie,
- zakrycie wszystkich pól,
- zakrycie ustalonej liczby pól.
BINGO (szablon) |
Szablon ten jest przeznaczony do dowolnego uzupełnienia przez Was lub uczniów.
Gotowych bingo jest bardzo wiele, na moim blogu pojawiło się kilkukrotnie (chyba 14 razy), znajdziecie je w tym LINKU ZBIORCZYM.
BINGO
|
Potrzebujemy:
– plansze do bingo,
– pionki, kapsle,pompony, kamyczki, ziarenka,
– obrazki dla prowadzącego zabawę.
Kolejna propozycja do top 5 to:
4. Table tennis balls, czyli piłeczki ping-pongowe
Table Tennis Balls Game |
- Zaopatrujemy się w dużą ilość piłeczek do tenisa stołowego. Piszemy na nich cyferki. Wkładamy do work lub innej komory losującej 🙂 Następuje losowanie, przeczytanie numerka i wykonanie zadanie: nazwać obrazek, wykonać czynność, wymienić 2/3 rzeczy z poszczególnej kategorii itp.,
- Na piłeczkach piszemy połówki wyrazów, rozrzucamy je , uczniowie szukają odpowiednich połówek, następnie tłumaczą/rysują/wykonują czynność itp. (gdy już dobrze radzą sobie z czytaniem),
- Do piłeczek przyklejamy obrazki lub ich połówki, rozrzucamy, a uczniowie szukają odpowiednich połówek.
5. Let’s Go Fishing Game, czyli chodźmy na ryby
Let’s Go Fishing Game |
Łowienie ryb w klasowej atmosferze sprawia uczniom wiele frajdy. Grę możemy wykorzystać w celach powtórkowych słownictwa z jednego lub kilku działów. Przygotowujemy obrazki i na nich umieszczamy spinacze, aby funkcja magnesu została w pełni wykorzystana. Zanim rozpoczniemy łowienie, dokładnie ustalamy zasady gry.
Co potrzebujemy?
– obrazki,
– spinacze,
– rybki (opcjonalnie),
– wędki.
Fish |
Wymienione przeze gry i zabawy są uniwersalne pasują do wielu działów tematycznych i mogą być adaptowane do różnych grup wiekowych. W zależności od grupy uczniów możemy wprowadzać podział na dwie lub więcej grup. Ponadto, jeśli czujemy, iż nie sprawi to problemów – wprowadźmy punktację oraz nagrodę np. wybór gry na kolejną lekcję, wybór piosenki itp. Myślę, że z nagrody powinni skorzystać wszyscy uczniowie 🙂
Jak Wam się podoba moje top 5 gier i zabaw dla 6 i 7 latków?
Co sądzicie o takiej akcji?
Czy bylibyście zainteresowani kolejnymi wpisami?
A teraz koniecznie odwiedźcie także pozostałe blogi biorące udział w akcji, by poznać jeszcze więcej pomysłów na gry i zabawy dla …:
Head Full of Ideas – …dla 2-latków (link: http://www.fullofideas.pl/2017/01/5-najlepszych-pomysow-na-zabawy-dla-2.html)
Hangielski – … dla 3-latków (link: http://hangielski.blogspot.com/2017/01/5-najlepszych-pomysow-na-zabawy-dla-3.html)
Małe Duże – … dla 4-latków (link: http://www.male-duze.pl/2017/01/5-gier-dla-4-latkow.html )
Edyta Pikulska – … dla 5-latków (link: http://edytapikulska.weebly.com/blog/high-5)
Extrovertic4kids – … dla zerówki (link: http://extrovertic4kids.blogspot.com/2017/01/5-najlepszych-gier-i-zabaw-dla-zerowki.html)
English Freak – … dla 6 i 7-latków (link: https://ilonapp.blogspot.com/2017/01/top-5-gier-i-zabaw-dla-6-i-7-latkow-top.html )
Pomysły przy tablicy – … dla klas 2-3 (link: https://pomyslyprzytablicy.wordpress.com/2017/01/14/5-najlepszych-gier-dla-klas-2-3-szkoly-podstawowej/)
FirstIdeaKit – … dla klas 4-6 (link: http://firstideakit.blogspot.com/2017/01/najlepsze-gry-i-zabawy-dla-klas-4-6.html )
Englishake – … dla młodzieży i studentów (link: http://englishake.pl/2017/01/14/gry-jezykowe-dla-mlodziezy/)
Londonopoly – … na zajęcia indywidualne (link: http://londonopoly.blogspot.com/2017/01/5-najlepszych-gier-i-zabaw-na-zajecia.html)
Hummingbird ELS – … w języku angielskim z własnym dzeckiem (link: http://hummingbirdels.blogspot.com/2017/01/high-5-czyli-5-najlepszych-pomysow-na.html)
Funglish – … dla dorosłych (link: http://waytomasterenglish.blogspot.com/2017/01/5-najlepszych-gier-i-zabaw-dla-dorosych.html)
Hangielski – … dla 3-latków (link: http://hangielski.blogspot.com/2017/01/5-najlepszych-pomysow-na-zabawy-dla-3.html)
Małe Duże – … dla 4-latków (link: http://www.male-duze.pl/2017/01/5-gier-dla-4-latkow.html )
Edyta Pikulska – … dla 5-latków (link: http://edytapikulska.weebly.com/blog/high-5)
Extrovertic4kids – … dla zerówki (link: http://extrovertic4kids.blogspot.com/2017/01/5-najlepszych-gier-i-zabaw-dla-zerowki.html)
English Freak – … dla 6 i 7-latków (link: https://ilonapp.blogspot.com/2017/01/top-5-gier-i-zabaw-dla-6-i-7-latkow-top.html )
Pomysły przy tablicy – … dla klas 2-3 (link: https://pomyslyprzytablicy.wordpress.com/2017/01/14/5-najlepszych-gier-dla-klas-2-3-szkoly-podstawowej/)
FirstIdeaKit – … dla klas 4-6 (link: http://firstideakit.blogspot.com/2017/01/najlepsze-gry-i-zabawy-dla-klas-4-6.html )
Englishake – … dla młodzieży i studentów (link: http://englishake.pl/2017/01/14/gry-jezykowe-dla-mlodziezy/)
Londonopoly – … na zajęcia indywidualne (link: http://londonopoly.blogspot.com/2017/01/5-najlepszych-gier-i-zabaw-na-zajecia.html)
Hummingbird ELS – … w języku angielskim z własnym dzeckiem (link: http://hummingbirdels.blogspot.com/2017/01/high-5-czyli-5-najlepszych-pomysow-na.html)
Funglish – … dla dorosłych (link: http://waytomasterenglish.blogspot.com/2017/01/5-najlepszych-gier-i-zabaw-dla-dorosych.html)
Dziękuję Marysi za wyczerpujące odpowiedzi na moje pytania oraz profesjonalne ogarnięcie całej akcji 🙂
Zapraszam na fanpage bloga na Facebooku: English Freak oraz profil na INSTAGRAMIE.
Autorko bloga! Bardzo ciekawe pomysły, niezaprzeczalnie inspirujące. Mam tylko jedne "ale", a właściwie radę, dla Pani dobra. Na materiałach, które Pani zaprezentowała widnieje znak Pani bloga, odnoszący się zapewne do praw autorskich, jednakże obrazki, które Pani zamieszcza w materiałach najpewniej do Pani autorstwa nie należą (chyba, że się mylę?). Myślę że, biorąc pod uwagę Pani troskę o prawa autorskie, warto by zaznaczyć z jakiego źródła korzystała Pani przy tworzeniu tych materiałów dydaktycznych. Mówię o tym, gdyż rozpoznaję ilustracje używane przez Panią. Z łatwością można je "wyklikać" z google obrazy. Sama często korzystam z darmowych clipartów przy tworzeniu materiałów, które używam na zajęciach, jednakże zawsze podaję źródło. Tym bardziej, iż dzisiejsza młodzież jest coraz lepiej zorientowana w idei poszanowania własności intelektualnej. Bądźmy dobrym dla nich przykładem 🙂 Pozdrawiam i życzę sukcesów w nauczaniu.
Szanowna Pani,
grafiki są na licencji CC0 (tak też widnieje na pierwszej karcie po pobraniu materiałów). W tym przypadku nie jest konieczne podawanie źródła. Natomiast, jeśli licencja jest inna i autor wyraźnie podkreśla fakt podania źródła, to jest ono podawane w poście – przykład: https://ilonapp.blogspot.com/2017/02/dzien-sw-patryka-st-patricks-day.html
Bardzo dziękuję za ten komentarz. Postaram się podawać źródła w każdym poście, aby uniknąć niedomówień.
Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego.
My husband and i got quite delighted when Chris managed to carry out
his investigation through the ideas he gained
from your own site. It's not at all simplistic to simply happen to be
giving out guidelines which the rest could have been trying
to sell. And we all consider we've got the writer to thank for
this. The entire illustrations you have made,
the simple web site menu, the relationships your site make it possible to create – it's everything wonderful,
and it's helping our son and the family do think the article
is thrilling, and that is extraordinarily important.
Many thanks for the whole thing!
Hello to every one, it's in fact a fastidious for me to go to see this
website, it contains important Information.
I am happy to hear that! I hope you'll be a regular reader 🙂
It's an remarkable paragraph in favor of all the web users; they will obtain advantage from it I am sure.
Thank you 🙂 I'm trying to do my best 🙂
Rewelacja! Od pewnego czasu inspiruję się blogiem, nie tylko tym 😉 Muszę wykorzystać w najbliższym czasie piłeczki i koperty, a także przykleić rzep do pacek na muchy (które są już w naszym użyciu). I potwierdzam – wędka jest niesamowitą atrakcją dla dzieci 🙂 Dzięki
Miło mi słyszeć taką opinię 🙂 Dzieciaki chyba szaleją przy wszystkim, co odbiega od standardu i dużo szybciej kodują informacje 🙂
A próbowałaś zapieczętować koperty woskiem ze świeczki ? 😀 Strasznie dużo roboty, ale dzieci były zachwycone tym efektem, robiłam tak przy okazji specjalnej pirackiej lekcji 🙂
Nie próbowałam, ponieważ ja i świeczka, to tak jak dziecko i zapałki 😛 Wierzę, że efekt musiał być powalający!
Koperty sa rewelacyjne! Wygladaja jak w teleturnieju! Ja sobie od razu wyobrazilam opcje z jakimis smiesznymi zadaniami i "Zonkami", ktorych wszyscy sie boja,np.wymien 20 (aaaaah!) warzyw 🙂
Koperty są uniwersalne – możemy do nich wsadzić, co tylko dusza zapragnie 😉 Odpowiednio dostosowane nadają się do każdej grupy wiekowej i każdego poziomu językowego 🙂
koniecznie muszę sie zaopatrzyć w piłeczki pingpongowe:)
Sklepy i działy sportowe zwiększą swoje obroty 🙂
Uwierzysz, że nigdy jeszcze nie próbowałam wędek? Muszę się w końcu zebrać, przekonałas mnie 🙂
Wierzę – cały czas się uczymy czegoś nowego i to jest piękne, ponieważ nuda Nam nie grozi 🙂
Muszę koniecznie wypróbować tę zabawę z kopertami! Mam pytanie, czy do tej wędki przymocowałaś sama magnes, czy kupiłaś już z magnesem? W sklepach widzę tylko takie z haczykami na końcu…
Wędkę kupiłam już z magnesem – niekiedy te z magnesami pojawiają się w małych sklepikach zabawkowych lub w sklepach typu "Wszystko po 5zł". Możemy też sami wykonać taką wędkę: patyczek/rurka z balonu, sznurek i magnes na przykład przykleić klejem na gorąco 🙂
Piłeczki są rewelacyjne. Podchody również. Musze w najbliższym tygodniu zrobić powtórzenie z jedną grupą, po twoim wpisie, wiem jak to przeprowadzić 🙂
Cieszę się Edyto, że propozycje zabaw będą wykorzystane – dzięki tej akcji blogowej mamy świetną bazę, z której możemy zawsze skorzystać, zwłaszcza w chwilach mega zmęczenia czy nadciągającej choroby 🙂
Mamy takie same wędki <3 😀
Niemożliwe ;P Miałam nadzieję, że są niepowtarzalne 😀
Też mam dokładnie taką 😉
😛
Packi na muchy to prosta rzecz, a dostarcza tyle emocji dzieciom:) Też korzystam i polecam! Świetne pomysły:)
Prawda? Packi mają ten moc i co lepsze można je wykorzystać w każdej grupie wiekowej 🙂
Świetne pomysły! Kradnę ten z kopertami 😉 Pracuję z dziećmi w tym wieku, więc będzie jak znalazł na moje zajęcia 🙂 I uwielbiam grę z packami na muchy za to, że chyba nigdy nie znudzi się dzieciakom!
Dziękuję 🙂 Dzieci lubią wszelkie zabawy, w których wykorzystują nie tylko nabytą wiedzę, ale mogą to połączyć z ruchem i pozytywnymi emocjami 🙂
Świetny pomysł z piłeczkami do ping-ponga! Tego jeszcze nie próbowałam:)
Piłeczki mają duży potencjał 🙂