Z pewnością nie jeden raz staliśmy w obliczu sytuacji, gdzie nagle dostaliśmy zastępstwo lub przygotowana przez Nas lekcja niezbyt się przyjęła, bo barometr był niekorzystny. Mamy wtedy dwie możliwości: panikę lub zastosowanie gier niewymagających przygotowania 🙂
No Prep Games (gry bez przygotowania)
„NoPrepy” to czasami zbawienie, które niejednokrotnie sprawia, że zajęcia nabierają innego tonu. Dzięki czemu unikamy rozdrażnienia / pobudzenia Naszych uczniów oraz dbamy sami o siebie 🙂 Przedstawię Wam kilka propozycji, które należą do moich ulubionych. W czeluściach Internetu znajdziemy ich o wiele więcej – kwestia dostosowania do danej grupy i Naszego charakteru, gdyż robienie rzeczy wbrew sobie zwykle przynosi mierny skutek.
No Prep Games – gry bez przygotowania |
Word Association
Jest to wariacja zabawy „podaj słowo zaczynające się na ostatnią literę”. W tej wersji uczniowie kolejno podają jedno słowo, które kojarzy Nam się ze słowem poprzednika:
np. animal – pig – farm – countryside – peace etc.
Uczniowie mogą siedzieć w kółeczku, a wskaźnikiem jest na przykład piłeczka / maskotka. Zabawa jest odpowiednia dla każdej grupy wiekowej.
Call The Bluff
Nauczyciel / lektor / uczeń / kursant podaje trzy zdania, z których tylko jedno jest prawdziwe. Zadaniem pozostałych jest zadawanie pytań i obserwowanie reakcji przepytywanego w celu ustalenia prawdziwego zdania.
Wersja trudniejsza:
Zamiast zdań podawane są trzy historie 🙂
No Prep Games – gry bez przygotowania |
Pelmanism, czyli inna forma skojarzeń
Uczniowie przygotowują w grupach / parach np. 20 karteczek z wyrazami z danego działu czy działów, które chcą utrwalić. Następnie wymieniają się zestawami i rozkładają tak, aby nie było widać wyrazów. Zadaniem jest znalezienie wspólnej cechy dwóch odkrytych słówek i nazwanie jej (wspólne litery, tematyka, kwestie gramatyczne) np.
The words have got 5 letters.
Both words make me think of dinner.
The words end with the same letter.
They are both in plural form.
etc.
Storytelling
Najpopularniejsze są kostki z obrazkami, ale czy są one niezbędne? Poprośmy uczniów o wypisanie słówek lub narysowanie obrazków na karteczkach – włączenie ich w proces tworzenia, a następnie utwierdzenia, że to, co robią zostanie wykorzystane z pewnością zwiększy ich zapał oraz pozwoli na stworzenie pozytywnych skojarzeń. Zakres słownictwa dowolny lub związany z tematyką działu.
W zależności od zaawansowania językowego, uczniowie losują trzy lub pięć karteczek i:
- układają zdanie do każdej z osobna,
- używają w zdaniu jak najwięcej z wylosowanych słówek,
- układają obszerne opowiadanie / historię, gdzie wykorzystają wszystkie słówka.
Jak Wam się podoba moje zestawienie? Stosujecie takie gry? Jakie są Wasze ulubione? Dajcie znać w komentarzu 🙂
Jeśli chcesz być na bieżąco – zapraszam na fanpage na Facebooku: English Freak oraz profil INSTAGRAMOWY.
dzięki za pomoc! super blog!!!!
Bardzo dziękuję i cieszę się, że blog się podoba 🙂