Repetytorium Ósmoklasisty to nie tylko książka dla ucznia. Wydawnictwo oferuje również zeszyt ćwiczeń dla ucznia, książkę nauczyciela, audio CD oraz testy dostępne w staffroomie. Jak widać oprawa jest dość rozbudowana.
Co znajdziemy z Zeszycie Ćwiczeń?
– zbiór zadań otwartych: uzupełnianie luk, uzupełnianie wypowiedzi w dialogach, tłumaczenia, dopisywanie brakujących liter / wyrazów, tworzenie krótkich wypowiedzi pisemnych;
– ćwiczenia skonstruowane tak, aby uczeń aktywnie przetwarzał materiał językowy
– listy wyrazowe, o których więcej pisałam w poprzednim poście 🙂
– zestawy egzaminacyjne
Co przemawia za wyborem akurat tego Repetytorium Ósmoklaisty?
Z pewnością jego uniwersalność, gdyż nie bazuje ono na konkretnym podręczniku. Książkę możemy wykorzystywać jako suplement zajęć lekcyjnych lub jako główny podręcznik w klasie ósmej.
Repetytorium podzielone jest na 14 działów tematycznych i zawiera ćwiczenia dotyczące wszystkich form zadań egzaminacyjnych: leksykalno-gramatyczne, słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, pisanie wypowiedzi pisemnych oraz doskonalenie umiejętności mówienia w języku angielskim.
Ponadto, moją uwagę przykuła bardzo duża ilość ćwiczeń bazujących na komunikacji i motywowaniu uczniów do pracy w parze. Co więcej, sekcja Teen Talk skupia się na współczesnym języku.
Warto również podkreślić, iż repetytorium zawiera wiele ćwiczeń leksykalno-gramatycznych, które zaprojektowane zostały do pracy w parach, która uczy kooperacji oraz ośmiela niektórych uczniów.
W każdym rozdziale znajdują się listy słówek, które mogą wyglądać na nudne lub przerażające, ale tak naprawdę mają ogromny potencjał i możemy je wykorzystać na wiele sposobów lub zaktywizować Naszych uczniów do stworzenia przeróżnych materiałów, które zostały przedstawione na fanpage bloga.
Muszę również zaznaczyć, iż liczba zadań otwartych jest imponująca, co jest bardzo istotnym aspektem, gdyż stanowią one ok. 45% zadań na egzaminie. Dodatkowo, repetytorium zaopatrzono w trening mikroprodukcji językowej, które jest niezwykle ważny przy przygotowywaniu uczniów do pracy z zadaniami otwartymi
Co więcej, w repetytorium znajdują się również takie sekcje jak: Grammar Bank, Writing Bank, Functions Bank oraz Post-Exam, więc z książki śmiało możemy korzystać po egzaminach 🙂
Nie mogę nie wspomnieć o szacie graficznej, która jest stonowana i dobrze skonstruowana, co pomoże w pracy np. uczniom dyslektycznym, którzy przy zbyt dużej ilości ćwiczeń oraz informacji na jednej stronie zaczynają się gubić i szybko męczyć, a co za tym idzie zniechęcać.
Przykładowe strony z repetytorium znajdziecie TU.
A teraz czas na rozwiązanie konkursu, który został ogłoszony 23 kwietnia 2018 roku. Bardzo dziękuję za liczny odzew. Pomysłów było mnóstwo i praktycznie każdy inny. Kolejny raz moje przekonanie, co głowa, to pomysł się potwierdza – bardzo mnie to cieszy, gdyż dzieląc się swoimi sposobami na słówka stworzyliśmy ogromną bazę ćwiczeń 🙂
Wybór nie był łatwy, ale ostatecznie udało mi się podjąć decyzję 🙂
Zatem ogłaszam, iż pięć zestawów wędruje do:
- Monika K „Beat the expert”,
- „Hot chairs” – niestety z uwagi na brak kontaktu wybrano inną osobę, a mianowicie Aleksandrę Wanat i jej sposób na Twistera
- Patrycja K „High five”
- Wiktor – fragmenty filmu / serialu,
- Beata S i jej gigantyczna gra planszowa
Proszę sprawdzić swoje skrzynki mailowe, adresy email oraz dane kontaktowe zostaną wykorzystane tylko i wyłącznie do wysyłki nagrody.
Excellent write-up. I definitely love this site. Keep writing!