Blogerska akcja „High 5 – przybij piątkę” powraca! Tym razem przedstawimy Wam morze pomysłów z krainy prokrastynacji… W mojej szufladzie było kilka rzeczy, które nie ujrzały jeszcze światła dziennego, więc przedstawię Wam 5 pomysłów na lesson fillers, czyli lekcyjne zapychajki.
Moją krainą prokrastynacji jest moja szuflada 🙂 Znalazłam w niej parę materiałów, które już jakiś czas sobie wegetują, więc dzięki tej akcji mają szansę odżyć.
Z czego składa się e-book „5 pomysłów na lesson fillers”?
Zestaw składa się z 5 zagadnień dla różnych grup wiekowych: dni tygodnia, podstawowe i proste pytania, mapy wyrazowe, popularne wyrażenia oraz uniwersalna gra planszowa.
Simple Questions
Zestaw prostych pytań dla początkujących uczniów. Karty rozcinamy. Zadanie polega na dopasowaniu zaimka pytającego do reszty pytania, a następnie odpowiedzenia na nie.
Mind Maps
13 kart z nazwą działu tematycznego. Aby wykorzystać go w pełni polecam zalaminowanie kart. Uczniowie dopisują słownictwo zgodnie z tematyką i tworzą mapy wyrazowe, które posłużą do powtórki lub stworzenia wypowiedzi ustnej bądź pisemnej.
Po zalaminowanych kartach piszemy mazakiem suchościeralnym, co pozwoli je wielokrotnie wykorzystać w różnych grupach.
Common phrases
Popularne wyrażenia ujęte w bloczkach domino. Karty rozcinamy i rozgrywamy tradycyjną partię domino. Dodatkowo możemy poprosić uczniów o ułożenie zdania z daną frazą. Utrudnienie może polegać na wyborze konkretnego czasu gramatycznego.
Days of the week
Coś dla młodszych uczniów lub początkujących dorosłych. Prosta karta zawierające dni tygodnia oraz cyferki. Rozcinamy zgodnie z liniami. następnie karteczki przykładamy lub naklejamy na odpowiedni numer. Uczniów bardziej zaawansowanych językowo możemy poprosić o ułożenia zdań z dniami tygodnia przez co powtórzone zostaną czynności.
Uniwersalna gra planszowa
A teraz pora na uniwersalną planszę, którą wykorzystamy prowadząc zajęcia z różnymi grupami wiekowymi i o różnym poziomie zaawansowania. Na planszy widnieją znaczki:
T – teacher (zadaj pytanie nauczycielowi)
S – student (zadaj pytanie np. uczniowi po prawej – aby uniknąć nieporozumień należy ustalić wybór ucznia)
puste pole – gracz decyduje komu chce zadać pytanie.
? – wybieramy pytanie z zestawu kart (w zależności od umiejętności językowych uczniów i przerabianej tematyki nauczyciel tworzy bazę pytań w formie kart lub listy – uczeń wybiera numer pytania).
Jeśli potrzebujesz więcej materiałów na konwersacje to zapraszam do odwiedzenia kategorii speaking|mówienie
Ponadto na blogu znajdziesz wiele propozycji gier i zabaw językowych – KLIK.
Pobieram e-book z pomysłami na „lesson fillers”
Akcja zapewnia Wam mnóstwo pomysłów i materiałów. Dlatego też zapraszam Was do lektury pozostałych postów, które znajdziecie tu:
Head Full of Ideas
Karolina Kęspka Teacher Trainer
made by kate
Edyta Pikulska – kreatywne pomysły na zajęcia języka angielskiego
Dziękuję za kolejną świetną akcję!
Jeśli chcesz być na bieżąco -odwiedź fanpage bloga na Facebooku: English Freak oraz profil na INSTAGRAMIE
Kocham materiały w e-bookach, wszystko w jednym miejscu, super!
E-booki to świetna sprawa! Dziękuję 🙂
Każdy jeden pomysł na wagę złota 🙂 dzięki <3
Cieszę się, że przypadły do gustu 🙂
Idealne ćwiczenia na speaking <3 Dzięki
Ostatnio coś dużo u mnie materiałów na speaking 🙂