Witajcie w 2023 roku z nowymi, ekscytującymi produktami do nauki języka angielskiego! Przedstawiamy Wam „New Year’s Worksheets” oraz „New Year’s Speaking Cards”. Ten zestaw sprawi, że tworzenie lekcji stanie się szybsze i bardziej kreatywne!
Na wstępie chciałam podziękować za uzupełnienie ankiety, która z pewnością pomoże mi w dobieraniu treści i tworzeniu nowych materiałów. Jeśli ktoś jeszcze chciałby się podzielić swoimi edukacyjnymi potrzebami to serdecznie zachęcam do uzupełnienia ankiety. Na końcu czeka na Was link do kalendarza. Wasze maile nie są zapisywane w ankiecie.
Przejdźmy do nowych zestawów – co zawiera każdy z nich?
„New Year’s Worksheets” składa się z:
- Karty konwersacyjne: 18 kart z pytaniami dotyczącymi Sylwestra i Nowego Roku.
- Mini dialogi: na karcie znajdziecie wzorcowy dialog, który może posłużyć do stworzenia własnych mini scenek sytuacyjnych.
- Dwie karty pracy z postanowieniami: refleksja i postanowienia na nadchodzący rok.
- „The Ultimate list”: Wzorcowe postanowienia do modyfikacji – uczniowie decydują, co jest dla nich najważniejsze i uzasadniają dlaczego.
- Uniwersalna gra planszowa.
Dodatkowo, jeśli potrzebujesz kart na zajęcia konwersacyjne to spójrz co stworzyłam, aby ułatwić Ci proces tworzenia zajęć i zaoszczędzić Twój czas!
„New Year’s Speaking Cards” – dostępny na różnych poziomach:
- Wersja 1: Obrazek, jedno pytanie „What can you see in the picture?” i 5 słówek kluczy, które wesprą uczniów w opisie obrazka. Poziom a2.
- Wersja 2: Obrazek i zestaw 3 pytań, które sprawdzą się wśród uczniów od poziomu b1 wzwyż.
Ponadto, aby ułatwić Wam powrót do pracy proponuję 7 zabaw językowych dotyczących nowego roku i wspomnień z poprzedniego:
- „Sylwestrowe skojarzenia”: Wspólnie wymieńcie słowa związane z Nowym Rokiem. Możecie stworzyć mapę wyrazową.
- „Lista”: stwórzcie listę postanowień noworocznych dotyczących zajęć z języka angielskiego.
- „Plakat marzeń”: Niech uczniowie stworzą plakat, przedstawiający ich marzenia i cele na przyszłość. Podczas prezentacji muszą opowiedzieć o swoim plakacie używając nowego słownictwa.
- „Historia o północy”: Zaproponuj napisanie wspólnej historii o Nowym Roku. Każdy uczestnik dodaje jedno zdanie, tworząc unikalną opowieść.
- „List do samego siebie”: Poproś uczniów, aby napisali list do samego siebie, zawierający postanowienia noworoczne. Otwórzcie je razem na ostatnich lekcjach roku i sprawdźcie czego udało się dokonać, a co uległo modyfikacji.
- „Przedstawienie noworocznych słów”: Niech każdy uczeń wybierze jedno słowo związane z Nowym Rokiem. Następnie mają przedstawić je reszcie klasy, opowiadając o znaczeniu i używając w zdaniu lub rysując go na tablicy.
- „Sortowanie tradycji”: Przygotuj karty z opisami różnych noworocznych tradycji. Uczniowie muszą przyporządkować opisy do odpowiednich kategorii, np. jedzenie, zwyczaje rodzinne, zwyczaje publiczne.
- „Opis obrazka”: Wykorzystajcie karty „New Year’s Speaking Cards” do opisu obrazków.
- „Zmiana postanowień”: Modyfikujcie wzorcowe cele na karcie „The Ultimate list”.
- „Noworoczne pytania”: Prowadźcie mini-dialogi na podstawie pytań z „New Year’s Speaking Cards”.