Celem polowania na skarb jest zachęcenie uczniów do używania języka angielskiego w praktycznych sytuacjach, rozwijając umiejętności czytania, słuchania i mówienia poprzez interakcje z różnymi wskazówkami i zadaniami.
Jak zorganizować „Scavenger Hunt”?
Przygotowanie:
– Przedmioty: Wybierz przedmioty, które będą celem polowania. Mogą to być przedmioty codziennego użytku, np. książka, ołówek, kubek, itp.
– Wskazówki: Napisz wskazówki opisujące te przedmioty w języku angielskim.
– Mapa lub lista: Możesz przygotować mapę miejsca, w którym odbywa się polowanie (np. szkoła, ogród), lub listę miejsc, gdzie można znaleźć wskazówki.
Podział na grupy
– Podziel uczniów na małe grupy (2-4 osoby), aby zachęcić do współpracy i komunikacji w języku angielskim.
Instrukcje
– Wyjaśnij zasady polowania na skarb. Uczniowie otrzymają pierwszą wskazówkę, która poprowadzi ich do kolejnych przedmiotów lub miejsc.
– Powiedz uczniom, że muszą mówić po angielsku przez cały czas trwania gry.
Rozpoczęcie gry
– Rozdaj uczniom pierwszą wskazówkę i pozwól im rozpocząć poszukiwania.
– Monitoruj postępy uczniów, udzielając pomocy, jeśli to konieczne.
Przykładowe zadania
Przedmiot 1: Książka
Wskazówka 1: „I have many pages and tell stories. You read me when you want to escape into a different world. Find me on the shelf in the library.”
Zadanie: Znajdź książkę na półce w bibliotece i przeczytaj na głos tytuł oraz autora.
Przedmiot 2: Ołówek
Wskazówka 2: „I am long and thin. You use me to write or draw. Find me where you keep your school supplies.”
Zadanie: Znajdź ołówek w piórniku lub na biurku i napisz swoje imię po angielsku.
Przedmiot 3: Kubek
Wskazówka 3: „I hold your favourite drinks. You use me every morning. Find me in the kitchen.”
Zadanie: Znajdź kubek w kuchni i opisz jego kolor oraz co zwykle pijesz z tego kubka.
Przedmiot 4: Zegar
Wskazówka 4: „I help you know the time. You look at me when you need to know if you are late or on time. Find me on the wall.”
Zadanie: Znajdź zegar na ścianie i powiedz, która jest teraz godzina.
Przedmiot 5: Poduszka
Wskazówka 5: „I am soft and fluffy. You rest your head on me when you sleep. Find me in the bedroom.”
Zadanie: Znajdź poduszkę w sypialni i opisz jej wielkość oraz kolor.
Przykładowa mapa
– Biblioteka
– Sala lekcyjna
– Kuchnia
– Pokój nauczycielski
– Sala gimnastyczna
Przykładowa lista miejsc
- Biblioteka
- Sala lekcyjna
- Kuchnia
- Pokój nauczycielski
- Sala gimnastyczna
Zakończenie
- Podsumowanie:
– Po zakończeniu polowania na skarb, zbierz uczniów i omów przebieg gry.
– Poproś każdą grupę o podzielenie się swoimi doświadczeniami i o to, co udało im się znaleźć.
- Nagrody:
– Możesz przygotować drobne nagrody dla wszystkich uczestników, aby docenić ich wysiłek.
- Feedback:
– Zapytaj uczniów, co najbardziej im się podobało i co można poprawić na przyszłość.
Zamiast prostych zagadek uczniowie mogą rozwiązywać zadania, po których wykonaniu otrzymują wskazówkę do kolejnego punktu.
Przykładowe zadania:
- Krzyżówka
- Word Search
- Zagadki
- Dopasowywanie par wyrazów.
- Łączenie zdań.
- Czytanie ze zrozumieniem.
- Dokończ zdanie.
- Uzupełnij dialog.
- Znajdź w tekście słowo, które oznacza miejsce.
- Napisz krótką historię używając podanych słów (np. 4-6 zdań )
- Policz ilość przymiotników w tekście i wybierz kopertę z właściwym numerem.
W tych materiałach znajdziesz pomocnicze karty, które mogą się przydać w trakcie polowania na skarb. Oprócz tego, na stronie znajduje się wiele innych interesujących pomocy, więc polecam zajrzeć do działu z kategoriami.
Polowanie na skarb to angażująca i interaktywna forma nauki języka angielskiego, która pozwala uczniom wykorzystać swoje umiejętności w praktyce, jednocześnie bawiąc się i ucząc w wakacyjnej atmosferze.
Poniżej możesz pobrać dwie darmowe karty pracy na poziomie A2, które można wykorzystać podczas „Scavenger hunt”.
Ponadto, gotowe szablony na wakacyjną pocztówkę możesz pobrać w innym wpisie. Link poniżej:
Jeśli chcesz być na bieżąco to zapraszam na fanpage na Facebooku: English Freak oraz profil INSTAGRAMOWY.
Zachęcam również do zapisu na newsletter