Wrzesień to doskonały czas na rozpoczęcie nowego roku szkolnego i wprowadzenie uczniów w fascynujący świat języka angielskiego. Uczniowie na poziomie A2 są na etapie, w którym posiadają podstawową znajomość języka, ale potrzebują rozwijających zajęć, aby zyskać pewność siebie i poszerzyć swoje umiejętności. Aby lekcje były interesujące i angażujące, warto wprowadzić różnorodne gry i zabawy językowe, które nie tylko pomogą utrwalić zdobytą wiedzę, ale także zmotywują uczniów do aktywnego uczestnictwa w zajęciach.
- Kim jestem?
Gra „Kim jestem?” to świetna zabawa na rozwijanie umiejętności opisowych i słownictwa. Uczniowie otrzymują karteczki z imionami znanych postaci lub przedmiotami, które przyczepiają sobie na czoło, nie widząc ich zawartości. Zadaniem każdego gracza jest zadawanie pytań pozostałym uczestnikom, na które mogą odpowiedzieć tylko „tak” lub „nie”, w celu odgadnięcia, kim lub czym są. Gra ta zachęca do tworzenia pytań i logicznego myślenia oraz sprzyja nauce nowego słownictwa w kontekście.
- Skrzynia skarbów
Kolejna propozycja to gra „Skrzynia skarbów”. Nauczyciel przygotowuje pudełko zawierające różnorodne przedmioty. Uczniowie w grupach losują przedmioty z pudełka i muszą opisać je reszcie klasy, używając jak największej liczby przymiotników i określeń. Reszta klasy zgaduje, co to za przedmiot. Gra ta jest doskonała do rozwijania umiejętności opisywania oraz poszerzania słownictwa związanego z codziennymi przedmiotami.
3. Lotto obrazkowe
„Lotto obrazkowe” to gra, która polega na dopasowywaniu obrazków do odpowiednich słów. Nauczyciel przygotowuje plansze z obrazkami oraz karty ze słowami. Uczniowie losują karty i muszą dopasować słowa do odpowiednich obrazków. Gra ta jest nie tylko świetnym ćwiczeniem na utrwalenie słownictwa, ale również rozwija umiejętność szybkiego kojarzenia i rozumienia wizualnego.
4. Scenki sytuacyjne
Scenki sytuacyjne to doskonały sposób na rozwijanie umiejętności komunikacyjnych. Uczniowie pracują w parach lub małych grupach, odgrywając różne scenariusze, takie jak wizyta w restauracji, zakupy w sklepie czy pytanie o drogę. Każda grupa losuje kartkę z opisem sytuacji, a następnie przygotowuje krótką scenkę, którą prezentuje przed klasą. Taka forma zabawy nie tylko pomaga uczniom w praktycznym użyciu języka, ale także wzmacnia ich pewność siebie w mówieniu.
5. Tabu
„Tabu” to gra, w której uczniowie muszą opisać dane słowo bez użycia określonych „zakazanych” wyrazów. Na przykład, opisując słowo „samolot”, nie mogą użyć słów takich jak „latanie”, „skrzydła” czy „niebo”. Gra ta doskonale rozwija umiejętności opisywania i kreatywnego myślenia oraz zachęca do stosowania synonimów i okrężnych opisów.
6. Name 3-4-5
Gra Name 3-4-5 to wspaniała gra idealna na na rozgrzewkę i przypomnienie słownictwa:
Ponadto, na wrześniowych zajęciach sprawdzą się gry i zabawy skupiające się na mówieniu, o których możesz przeczytać tu:
Dodatkowo, odkopałam starszy wpis, w którym możesz pobrać „School Speaking Cards”:
Wprowadzenie różnorodnych gier i zabaw językowych na zajęciach z języka angielskiego to doskonały sposób na uatrakcyjnienie nauki i zmotywowanie uczniów do aktywnego uczestnictwa. Gry takie jak „Kim jestem?”, „Skrzynia skarbów” czy „Tabu” nie tylko uczą, ale także integrują grupę i budują pozytywną atmosferę w klasie. Wrzesień, jako początek roku szkolnego, to idealny moment na wypróbowanie nowych metod nauczania, które pomogą uczniom rozwijać umiejętności językowe w przyjemny i efektywny sposób.
Z taką bazą materiałów wrześniowe zajęcia nie będą stresujące!