Popsicles / ice cream sticks in teaching
Patyczki do lodów czy laryngologiczne mają również zastosowania edukacyjne. Co więcej, możemy wykorzystać je na wiele sposobów. Poniżej znajdziecie zestawienie kilku pomysłów. Zachęcam Was, abyście napisali w komentarzach jak Wy wykorzystujecie patyczki / szpatułki. Czy Was też ogarnęło patyczkowe szaleństwo?
- losowanie numeru:
– wybór osoby do odpowiedzi
– nazwanie cyfry
Popsicles / ice cream sticks in teaching |
- losowanie literki:
Popsicles / ice cream sticks in teaching |
– podawanie jak największej ilości słów rozpoczynających się na tę literę lub ustalonej ilości
Na przykład: wylosowaliśmy literę „M”: mother, mum, mime, moon, me, monster, meet, milk, mouse, etc.
Popsicles / ice cream sticks in teaching |
– losowanie 10 liter i układanie z nich słów
Popsicles / ice cream sticks in teaching |
Z tej kompilacji możemy na przykład ułożyć: red, door, cook, look, pool, cool, come, me, do, room, etc.
- losowanie kategorii
Popsicles / ice cream sticks in teaching |
– wymień 3 lub 5 rzeczy, które Ci się z nią kojarzą
Popsicles / ice cream sticks in teaching |
Popsicles / ice cream sticks in teaching |
- losowanie czasu lub struktury gramatycznej, w którym należy ułożyć zdanie
Popsicles / ice cream sticks in teaching |
- losowanie czasu lub struktury gramatycznej i czasownika, w którym należy ułożyć zdanie (należy dobrać odpowiednie czasownika, w grupach zaawansowanych możemy zastosować wszystkie przy czym uczeń / kursant musi zaznaczyć czy stworzenie takiego zdania jest możliwe)
Popsicles / ice cream sticks in teaching |
Popsicles / ice cream sticks in teaching |
- nauka kolorów
Popsicles / ice cream sticks in teaching |
– przyporządkowanie patyczków z napisem oraz kolorowy lub kolorowy przedmiotów
- przyporządkowywanie odpowiedniego przedrostka lub przyrostka
Popsicles / ice cream sticks in teaching |
- puzzle
- domino
- rozróżnianie części mowy Zephyrhillblog
- gra Kaboom – wykorzystać możemy ją do powtórzenia słownictwa z działu, kategorii, semestru, do podawania antonimu, synonimu, czasownika nieregularnego, do tłumaczeń
– Wishes School of English proponuje utrwalanie czasowników nieregularnych:
1. na jednej końcówce piszemy czasowniki
3. na trzech (lub dowolna ilość) piszemy KABOOM
4. losujemy patyczki, tak aby nie widzieć co jest napisane, czasownik odmieniamy wedle ustalonych zasad, KABOOM – tracimy wszystkie punkty:)
Popsicles / ice cream sticks in teaching |
- znaki drogowe
- puppets
- zdobienie pudełka
- mogą zastąpić karty Instructables
- niezliczone ilości prac plastyczno-technicznych
- losowanie obowiązków domowych
<3
🙂
Ostatnio wpisałam na patyczkach pytania i odpowiedzi obustronnie. Uczniowie musieli dopasować właściwie 🙂
Zapraszam na mojego bloga po inspiracje 🙂
https://justynatrzeciak-gorzelanna.blogspot.com/
Każda wariacja jest cenna, im więcej możliwości, tym lepiej 🙂
A ja się zastanawiam ile lodów trzeba zjeść by mieć swoją małą kolekcję patyczków : )
Ogromne ilości 🙂 Zdrowiej i taniej zakupić je w aptece 😉
Swietnie zebrałas patyczkowe pomysły! Ja dodam pomysły czytelnicze 🙂 Podczas czytania patyczki pomagają śledzić tekst czytającemu lub słuchającemu. W zeszłym tygodniu podczas półkolonii tworzyliśmy tez patyczkowe zakładki do książek.
Dzięki 🙂 Jak widać możliwości są nieskończone 🙂
Ja mam imiona uczniów zapisane i często jak chcemy zrobić podział na grupy lub pary, to wlasnie losujemy patyczki. I mam wtedy spokój ze wszelkimi dyskusjami w stylu "ja nie chcę z nim" no bo przecież los tak chciał i każdy się podporzadkowuje.
Super! Właśnie zdałam sobie sprawę, że pominęłam aspekt organizacyjny oraz matematyczny. Dobrze, że czuwasz 🙂
Świetne pomysły zebrane w jednym miejscu! Git!
Cieszę się, że się podoba 🙂