englishfreak.pl
english freak

Blog o nauczaniu języków obcych | Teaching aids | Pomoce dydaktyczne | Pomysły na zajęcia

  • STRONA GŁÓWNA
  • BLOG
  • O MNIE
  • KONTAKT
  • WSPÓŁPRACA
  • Polityka prywatności
21 lipca 2016

USING PICTURES IN TEACHING ENGLISH PART 2

USING PICTURES IN TEACHING ENGLISH PART 2

Postanowiłam zebrać kolejne pomysły na wykorzystanie obrazków w jeden post, gdyż niektóre pomysły pojawiły się na fb pod udostępnionymi postami w ramach odpowiedzi na moje pytanie. Dziękuję Wam bardzo za odzew!

USING PICTURES  IN TEACHING ENGLISH PART 2
USING PICTURES  IN TEACHING ENGLISH PART 2


Moje dodatkowe propozycje:

  • Obrazki chowamy w kopertach w różnych miejscach. Uczniowie odnajdują nazywają, opisują, porównują, tworzą zdanie w podanym przez nas czasie. 

  • Obrazki przyklejamy do kręgli, uczeń rzuca i tworzy zdanie lub mini-opowiadanko ze strąconymi. 

  • Obrazki tniemy na pół. Łączymy niesparowane. Uczeń używając drugiego lub trzeciego okresu warunkowego gdyba. Zdania mogą wyjść mega absurdalne! 

  • Gra planszowa lub gra podłogowa ze zdjęciami: :rzucamy kostką, poruszamy się o wyznaczoną ilość pól i dwie wersje: opisz/nazwij lub dorabiamy małe kartoniki z nazwą struktury gramatycznej. 

Justyna z Justyna’s ideas – uczymy z pomysłem proponuje lekcję powakacyjną:

„Uczniowie rozwieszają w klasie, gdzie popadnie, foty z dopiętą czystą kartką.
Chodzimy po klasie i piszemy pytania do zdjęć (wszystko, czego chcemy się dowiedzieć).
Następnie nauczyciel ściąga zdjęcia ze ściany, dzielimy się na grupy i wymyślamy odpowiedzi do zadanych pytań (im bardziej odjechane i z kosmosu -tym lepiej; )
Staram się, aby w grupie nie było właściciela fotki… 🙂 ale potem daję możliwość opowiedzenia o niej.”

Aniela z Kreatywne Nauczanie Języków Obcych:

Pomysł z piłką:

„Uczniom w każdym wieku się podoba; jest przy tym mnóstwo śmiechu, bo uczniowie mają super wyobraźnię, która jest pobudzana przez te ćwiczenia.

– Wyświetlam lub pokazuję im ilustrację;

– pierwszy uczeń trzyma piłkę i zaczyna wypowiedź jednym słowem np IN,i odrzuca piłkę do kolejnego ucznia, który kontynuuje opis dodając THE, kolejny uczeń PICTURE, następny I, następny CAN, następny SEE i tak dalej 😉

Rzuty odbywają się przypadkowo, nie do kolejnego ucznia obok, więc pozostali muszą być ciągle czujni.

Wersję można urozmaicić zachęcając uczniów do wypowiadania części zdania „in the picture I can …”, a następny uczeń kontynuuje: „see a weird …” i urywa kiedy mu się podoba 😉

Jeszcze inna wersja zakłada, że takie zdanie będzie w stylu „neverending story”
i uczniowie kontynuują wypowiedź tak aby nigdy nie zamknąć zdania i używając jak najwięcej łączników „and, but, so, nevertheless, thus, since, itp:)”


Pisanie komentarzy jak na FB
:

„Daję im takie małe okienka komentarzy a oni na tablicy korkowej doczepiają swoje komenty w postaci opisów lub pytań z dowolną lub narzuconą strukturą gramatyczną lub leksykalną.”

Łączenie zdjęć z gazet:

„Parę razy robiłam łączenie różnych zdjęć z gazet – uczniowie losują dwa (lub więcej) zdjęcia i układają do nich dialogi (lub historię) łącząc sytuacje w obu ilustracji w jedną; wyszło super; uczniowie mogą w kreatywny sposób pobudzić wyobraźnię i faktycznie pomysły są nieziemskie.”

Odsłanianie zdjęć:

„Nauczyciel lub uczeń stopniowo odsłania zawartość zdjęcia, pozostali odgadują co to może być, gdzie to może być, itp. Fajnie sprawdzają się w tym ćwiczeniu karty na których widać wyraz twarzy – można dywagować potem do woli co, kto i dlaczego.”

Bubble thoughts i mini dialogi:

„Bubble thoughts i mini dialogi łączone – to utrudnia zadanie gdyż trzeba połączyć dwie niezwiązane ze sobą ilustracje w jedną sytuację, w której bohaterowie nawiązują dialog, uzgadaniają coś, itd. Oczywiście potem warto zrobić follow-upa w postaci scenek ustnych.”

Vocabulary detectives, czyli latarka i podświetlanie w akcji 🙂

http://neuroteaching.blogspot.com/2016/03/vocabulary-detectives.html 

Ciekawym sposobem na zachęcenie do dyskusji jest zakrycie elementu na zdjęciu.

http://neuroteaching.blogspot.com/2016/02/pancake-day.html 

Propozycja dla uczniów klas maturalnych i nie tylko! Uczniowie sami tworzą zestawy:

http://neuroteaching.blogspot.com/p/matura.html 

http://neuroteaching.blogspot.com/p/matura.html 

Te ćwiczenie możemy wykonać jako powtórkowe bez określanie struktury gramatycznej lub takową możemy narzucić, na przykład There is /There are …

Uczeń losuje dwie karty lub ilustracje i układa z nimi zdanie. Ustalamy czy ma być logiczne czy absurdalne, a poprawne gramatycznie.

Gosia z Lesson Plans Digger

Zastosowanie zdjęć do ćwiczenia czasowników modalnych i spekulowania nt tego, co dzieje się na obrazku/co się stanie/co się stało oraz „fajnie pracuje mi się z ilustracjami z gatunku „social commentary” i tutaj bardziej niż na konkretne struktury gramatyczne stawiam na kreatywne myślenie, konwersację i jestem gotowa na sporą dawkę spontanu.”

Pierwsza dawka pomysłów znajduje się TUTAJ i TUTAJ.

Chcesz być na bieżąco z nowymi postami? Szukasz ciekawych linków do stron z materiałami pomocniczymi? Zapraszam do polubienia fanpage’a bloga na Facebooku (follow me). Kliknij TU

Nawigacja wpisu

GRA JENGA
Popsicles / ice cream sticks in teaching

2 comments

  • szuflada.jezykowa
    25 lipca 2016

    Pamiętam, że kiedyś zamiast obrazków używałam gazetek reklamowych bo zdjęcia były super do wycięcia i zrobiłam z tego moje karty obrazkowe i do gry w pary i Piotrusia. I do laminowania tylko potem były.

    Reply
    • Ilona
      25 lipca 2016

      Świetnie! U mnie ulotek i gazetek niewiele, ale może czas trochę nazbierać i wykorzystać…

      Reply

Share your thoughts Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

English Freak w sieci

  • Bloglovin
  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco i otrzymywać dodatkowe materiały, to zapisz się na newsletter.

Możesz wypisać się kiedy chcesz. Na blogu znajduje się polityka prywatności.


Dziękuję!

Udało się - jesteśmy w kontakcie :)


.

Cześć! Miło mi, że tu jesteś!

Jestem Ilona i chciałabym się z Tobą podzielić moją pasją do nauczania języka angielskiego 🙂

Pomysły na zajęcia i materiały własnej produkcji  znajdujące się na blogu pomogą Ci w planowaniu zajęć.

Ostatnie wpisy

  • Story Cards – let’s talk
  • Present Tenses – Finish the Sentences
  • Speaking cards – speaking exams
  • Roll a story, czyli rolowane opowieści
  • One-minute talk w drugiej odsłonie

Kategorie

Archiwum wpisów

Tagi

  • bingo
  • board game
  • cards
  • christmas
  • czasy gramatyczne
  • dodruku
  • do druku / printable
  • domino
  • Easter
  • egzamin maturalny
  • elementary
  • flashcards
  • food
  • game
  • games
  • gra
  • gramatyka / grammar
  • gra memory / memory game
  • gra planszowa
  • high5
  • ideas
  • irregular verbs
  • jedzenie
  • karty konwersacyjne
  • karty obrazkowe
  • karty wyrazowe
  • powtórka
  • printable
  • puzzle
  • puzzles
  • recenzja
  • review
  • revision
  • speaking
  • speaking / mówienie
  • speaking cards
  • słownictwo
  • słownictwo / vocabulary
  • valentine's day
  • vocabulary
  • walentynki
  • word cards
  • worksheet
  • worksheets
  • writing
  • Elara by LyraThemes
  • Made by LyraThemes.com