„TO BE” PUZZLES
PART 2
(PRINTABLE)
Króciutki post z puzzelkami z czasownikiem „być” 🙂 Wykorzystać możemy je na kilka sposobów w zależności od naszej grupy uczniów, ich poziomu językowego lubkwestii czy dopiero wprowadzamy ten czasownik czy już utrwalamy.
TO BE PUZZLES |
Wariacje wykorzystania „to be” puzzles:
- po ówczesnym wydrukowaniu na zwykłym papierze, rozdajemy uczniom pomieszane komplety, następnie przyporządkowanie zaimka osobowego i odmienionego czasownika, wklejamy do zeszytu;
- drukujemy na grubszym papierze, aby nie było prześwitu:
- gra memory
- uczeń losuje jeden element i dopowiada brakujący;
- uczeń losuje jeden element i tworzy zdanie twierdzące.
„TO BE PUZZLES”
To Be Puzzles |
To Be Puzzles 2 |
Na blogu znajdują się jeszcze dwa inne wpisy dotyczące odmiany czasownika „być” w języku angielskim. Zobaczyć można je TU i TU
Jeśli ktoś dokumentuje proces wycinania lub zajęcia, to zachęcam do wysyłania zdjęć – zostaną one opublikowane na fanpage’u lub można opublikować je poprzez opcję „posty gości”.
Chcesz być na bieżąco z nowymi postami? Szukasz ciekawych linków do stron z materiałami pomocniczymi? Zapraszam do polubienia fanpage’a bloga na Facebooku (follow me). Kliknij TU
dzień dobry. w jaki sposób w to grać?
Dzień dobry, puzzelki najlepiej wydrukować na grubszym papierze, aby nie było prześwitu. Rozcinamy. Mieszamy. Uczeń dopasowuje odpowiednie części lub losuje jeden element i dopowiada osobę/odmieniony czasownik być. Możemy poprosić o ułożenie zdania/pytania. Puzzelki można również wykorzystać jako wklejkę do zeszytu – uczniowie dostają pomieszane, porządkują i wklejają. Za momencik uzupełnię post 🙂
Świetne! Wykorzystałam kilkanaście razy w ciągu miesiąca! Świetne zarówno dla dzieci, jak i dorosłych beginner. Sprawdzone na zajęciach indywidualnych, jak i z grupą. Dziękuję!
Wspaniale czytać takie wiadomości 🙂 Ja uwielbiam wszelkiego rodzaju puzzle i dopasowywanki – nie tylko jako uczeń 😉