englishfreak.pl
english freak

Blog o nauczaniu języków obcych | Teaching aids | Pomoce dydaktyczne | Pomysły na zajęcia

  • STRONA GŁÓWNA
  • BLOG
  • O MNIE
  • KONTAKT
  • WSPÓŁPRACA
  • Polityka prywatności
3 października 2016

„TO BE” IDEAS & GAMES PART 3 (PRINTABLES)

„TO BE” IDEAS & GAMES

PART 3

(PRINTABLES)

Z uwagi na to, że uczniowie mogą być wzrokowcami, słuchowcami, kinestetykami i dotykowcami warto przedstawiać materiał w różny sposób. Jak możemy wprowadzać czasownik „być”?

To Be Ideas and Games
To Be Ideas and Games

Wzrokowiec:

– wszelkie pomoce wizualne: karty obrazkowe, puzzle, memo, dopasowywanie kart
PUZZLE
GRA PLANSZOWA, KARTY NA DOPASOWANIE

Słuchowiec:

– rytmiczny wierszyk

Z „New Bingo” :
I am happy
You are sad
She is angry
He is fat
It is nice
(and I like mice)
We are cold
You are hot
They are hungry
(Ben is not).

– ułożenie piosenki w wersji rapowej, operowej lub innej

– rytmiczne mówienie coraz ciszej
np. I am, I am, I am, I am, I am
– rytmiczne mówienie coraz głośniej
np. He is, He is, He is, He is, He is (krzyk)
UWAGA! Proszę się liczyć z niezadowoleniem nauczyciela w sali obok lub dyrektora.

Dotykowiec:

Przy wprowadzeniu prosimy, aby jedna osoba z pary była obrócona, a druga patrzy na nauczyciela, pokazującego frazę, która ma być napisana palcem po plecach.
Gdy uczniowie już są zapoznani z czasownikiem „być” mogą sami robić sobie takie zagadki.

Kinestetyk:

Uwielbia ruch.
– packi na muchy:
Na stojąco lub siedząco. Nauczyciel wypowiada zaimek osobowy, a uczeń paca odpowiedni czasownik.
– rozwieszone plansze w sali:
 
Nauczyciel wypowiada zaimek osobowy, a uczeń podbiega do odpowiedniego czasownika.
– trzy osoby (lub 6) trzymają plansze z IS, AM, ARE pozostali muszą stanąć za odpowiednim czasownikiem po usłyszeniu zaimka osobowego.

Pomieszane zmysły:

  • czytanie z ruchu warg
  • opracowanie scenki z ulubionymi postaciami: zadawanie pytań, odpowiadania twierdząco lub przecząco
  • Ewa Szymkowiak zainspirowała mnie trikiem nr 3.
To Be Ideas and Games
To Be Ideas and Games
Zaopatrujemy się w piłeczki.
Naklejamy na nie: IS, AM, ARE.
Dajemy po trzy piłeczki na parę lub indywidualnie w zależności od liczebności grupy.
Nauczyciel mówi lub/i pokazuje karty z zaimkami/osobami, a uczniowie podnoszą odpowiednią piłeczkę lub / i wrzucają do odpowiedniego kosza/ pudła.
  • wskaźniki
To Be Ideas and Games
To Be Ideas and Games
To Be Ideas and Games
To Be Ideas and Games
To Be Ideas and Games
To Be Ideas and Games

lub wykonane samemu, tudzież przez uczniów:

To Be Ideas and Games
To Be Ideas and Games
DOWNLOAD
  • You Tube

Plansze z czasownikiem „być” i inne / Karty Wyrazowe / Word cards

To Be Ideas and Games
To Be Ideas and Games
To Be Ideas and Games
To Be Ideas and Games
To Be Ideas and Games
To Be Ideas and Games
Kart jest dwanaście.
DOWNLOAD
Inne źródła:
  • Kaja proponuje Czasownikową Operację
  • Aniela pisała o wykorzystaniu lampek ledowych 1 i 2, a Justyna zmodyfikowała.
Myślę, że na podobnej zasadzie możemy użyć czasownik „być”. Niestety nie jestem jeszcze w posiadaniu takich lampek 🙁
https://www.englishfreak.pl/wp-content/uploads/2016/10/14446003_1778697699067157_3922523863582194508_n.jpg
Dodam, że lampki możemy wykorzystać do rozróżniania czasów.

  • Joanna Stanek proponuje koniczynkę oraz pudełeczko:
„Co
to znaczy, że „to be” ma 3 formy?Rysujemy na tablicy koniczynkę z 3 liśćmi i tłumaczymy, że ta
cała roślinka to „to be”, a każdy listek to jedna z
postaci, które są różne, ale są częścią tej samej roślinki i
wpisujemy: am, is, are.”
photo by Joanna
Następnie mówimy: „wyobraźcie
sobie dziecko, które ma zabawkę, pudełko z 3 otworami w kształcie
koła, kwadratu i trójkąta. Ma 3 klocki w tych samych kształtach.
Chce je wrzucić do pudełka.
– Co musi zrobić?
– Taaaak, dopasować
kształt klocka do kształtu otworu.
– Czy można więc stosować formy
„to be” jak się chce? Oczywiście, że nieeeeee, jesteście
genialni!”
photo by Joanna
  • Pomysł Aldonki:

„Ja rysuję 3-głowego smoka, dwie głowy są duże (tzn na dłuższej szyi) jedna krótsza. Później robię chmurki do każdej głowy i tak: smok z najkrótszą głową ma na imię Am, a dwa pozostałe Is i Are. W zależności od kumatości dzieci albo zadaję zagadkę dlaczego jeden smok ma krótszą głowę albo po prostu od razu tłumaczę, że smok Am zjadł tylko jedną osobę – I, a smok Are i Is zjadły ich po 3: Are- We, You, They, Is- He , She, It. Później gramy w ,,kto pierwszy ten lepszy” tzn ja zakładam piracki kapelusz i wykrzykuję osobę np. Ben!, a kto wie jakie do tego pasuje „to be” podnosi rękę albo krzyczy Aye, aye Captain! i odpowiada. Jeśli odpowie poprawnie dwa razy pod rząd to opuszcza kolejkę, bo już ma 2 punkty.”

Zapewne macie mnóstwo innych pomysłów, podzielcie się nimi w komentarzach 🙂
Jeśli ktoś dokumentuje proces wycinania lub zajęcia, to zachęcam do wysyłania zdjęć – zostaną one opublikowane na fanpage’u lub można opublikować je poprzez opcję „posty gości”.
Chcesz być na bieżąco z nowymi postami? Szukasz ciekawych linków do stron z materiałami pomocniczymi? Zapraszam do polubienia fanpage’a bloga na Facebooku (follow me). Kliknij TU Można również otrzymywać informacje o najnowszym poście poprzez mailową subskrypcję.

Nawigacja wpisu

„TO BE” PUZZLES PART 2 (PRINTABLE)
HALLOWEEN BOARD GAME & FLASHCARDS PART 2 (PRINTABLE)

4 comments

  • Paulina AngSchool
    18 września 2017

    Tyleeee pomysłów! Skarbnica wiedzy 😉

    Reply
    • Ilona
      20 września 2017

      A to pewnie mała garstka 😉

      Reply
  • wmarzenaw
    15 września 2017

    Zestaw idealny. Zakochałam się w koniczynie. Dziękuję za pomysły.

    Reply
    • Ilona
      17 września 2017

      Cieszę się,że się podobają 🙂

      Reply

Share your thoughts Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

English Freak w sieci

  • Bloglovin
  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco i otrzymywać dodatkowe materiały, to zapisz się na newsletter.

Możesz wypisać się kiedy chcesz. Na blogu znajduje się polityka prywatności.


Dziękuję!

Udało się - jesteśmy w kontakcie :)


.

Cześć! Miło mi, że tu jesteś!

Jestem Ilona i chciałabym się z Tobą podzielić moją pasją do nauczania języka angielskiego 🙂

Pomysły na zajęcia i materiały własnej produkcji  znajdujące się na blogu pomogą Ci w planowaniu zajęć.

Ostatnie wpisy

  • Story Cards – let’s talk
  • Present Tenses – Finish the Sentences
  • Speaking cards – speaking exams
  • Roll a story, czyli rolowane opowieści
  • One-minute talk w drugiej odsłonie

Kategorie

Archiwum wpisów

Tagi

  • bingo
  • board game
  • cards
  • christmas
  • czasy gramatyczne
  • dodruku
  • do druku / printable
  • domino
  • Easter
  • egzamin maturalny
  • elementary
  • flashcards
  • food
  • game
  • games
  • gra
  • gramatyka / grammar
  • gra memory / memory game
  • gra planszowa
  • high5
  • ideas
  • irregular verbs
  • jedzenie
  • karty konwersacyjne
  • karty obrazkowe
  • karty wyrazowe
  • powtórka
  • printable
  • puzzle
  • puzzles
  • recenzja
  • review
  • revision
  • speaking
  • speaking / mówienie
  • speaking cards
  • słownictwo
  • słownictwo / vocabulary
  • valentine's day
  • vocabulary
  • walentynki
  • word cards
  • worksheet
  • worksheets
  • writing
  • Elara by LyraThemes
  • Made by LyraThemes.com