„TO BE” IDEAS & GAMES
PART 3
(PRINTABLES)
Z uwagi na to, że uczniowie mogą być wzrokowcami, słuchowcami, kinestetykami i dotykowcami warto przedstawiać materiał w różny sposób. Jak możemy wprowadzać czasownik „być”?
To Be Ideas and Games |
Wzrokowiec:
Słuchowiec:
Z „New Bingo” :
I am happy
You are sad
She is angry
He is fat
It is nice
(and I like mice)
We are cold
You are hot
They are hungry
(Ben is not).
– ułożenie piosenki w wersji rapowej, operowej lub innej
Dotykowiec:
Kinestetyk:
Pomieszane zmysły:
- czytanie z ruchu warg
- opracowanie scenki z ulubionymi postaciami: zadawanie pytań, odpowiadania twierdząco lub przecząco
- Ewa Szymkowiak zainspirowała mnie trikiem nr 3.
To Be Ideas and Games |
- wskaźniki
To Be Ideas and Games |
To Be Ideas and Games |
To Be Ideas and Games |
lub wykonane samemu, tudzież przez uczniów:
To Be Ideas and Games |
- You Tube
Plansze z czasownikiem „być” i inne / Karty Wyrazowe / Word cards
To Be Ideas and Games |
To Be Ideas and Games |
To Be Ideas and Games |
- Kaja proponuje Czasownikową Operację
- Aniela pisała o wykorzystaniu lampek ledowych 1 i 2, a Justyna zmodyfikowała.
- Joanna Stanek proponuje koniczynkę oraz pudełeczko:
to znaczy, że „to be” ma 3 formy?Rysujemy na tablicy koniczynkę z 3 liśćmi i tłumaczymy, że ta
cała roślinka to „to be”, a każdy listek to jedna z
postaci, które są różne, ale są częścią tej samej roślinki i
wpisujemy: am, is, are.”
sobie dziecko, które ma zabawkę, pudełko z 3 otworami w kształcie
koła, kwadratu i trójkąta. Ma 3 klocki w tych samych kształtach.
Chce je wrzucić do pudełka.
kształt klocka do kształtu otworu.
„to be” jak się chce? Oczywiście, że nieeeeee, jesteście
genialni!”
- Pomysł Aldonki:
„Ja rysuję 3-głowego smoka, dwie głowy są duże (tzn na dłuższej szyi) jedna krótsza. Później robię chmurki do każdej głowy i tak: smok z najkrótszą głową ma na imię Am, a dwa pozostałe Is i Are. W zależności od kumatości dzieci albo zadaję zagadkę dlaczego jeden smok ma krótszą głowę albo po prostu od razu tłumaczę, że smok Am zjadł tylko jedną osobę – I, a smok Are i Is zjadły ich po 3: Are- We, You, They, Is- He , She, It. Później gramy w ,,kto pierwszy ten lepszy” tzn ja zakładam piracki kapelusz i wykrzykuję osobę np. Ben!, a kto wie jakie do tego pasuje „to be” podnosi rękę albo krzyczy Aye, aye Captain! i odpowiada. Jeśli odpowie poprawnie dwa razy pod rząd to opuszcza kolejkę, bo już ma 2 punkty.”
Tyleeee pomysłów! Skarbnica wiedzy 😉
A to pewnie mała garstka 😉
Zestaw idealny. Zakochałam się w koniczynie. Dziękuję za pomysły.
Cieszę się,że się podobają 🙂