PARAPHRASING
(PRINTABLE)
Parafrazy często bywają problematyczne dla uczniów. W ich oczach widać przerażenie lub znudzenie „drillami”. Postanowiłam podejść do tematu troszkę inaczej. Ćwiczenie, które przygotowałam przeznaczone jest dla początkujących z parafrazami. Polecam uczniom stworzenie własnej bazy parafraz ze zdaniami, które sprawiają im problem.
PARAPHRASING |
W zestawie znajdziecie 10 par zdań. Zadanie polega na dopasowaniu parafraz. Następnie pytamy uczniów jakie było słowo kluczowe – czy potrafią wywnioskować na podstawie przykładów. Jeśli pojawiają się problemy lub uczeń/grupa jest bardzo zestresowana, to rozdajemy słowa kluczowe i prosimy o przyporządkowanie.
Na kolejnych zajęciach możemy urozmaicić formę poprzez podanie zdania wyjściowego, a przekształcone podajemy w formie rozciętej, zastosowania zdrapki, które wykonujemy my lub uczniowie sobie nawzajem. Jeśli jeszcze nie znacie bloga Anieli, to podsyłam Wam link do częsci o parafrazowaniu: Kreatywne Nauczanie Języków Obcych.
PARAPHRASING |
PARAPHRASING |
A Wy jak zachęcacie uczniów do parafraz?
Z góry dziękuję za komentarze i polecam fanpage bloga na Facebooku: English Freak, dzięki któremu będziecie na bieżąco z nowymi wpisami oraz poznacie ciekawe strony/blogi związane z nauczaniem lub poprzez INSTAGRAM.
super!
Dziękuję 🙂