Possessive Adjectives – ideas
W podręcznikach przymiotniki dzierżawcze są często przedstawiane w postaci tabelek, podobnie zresztą jak wiele innych rzeczy. Myślę, ze warto zaproponować naszym uczniom inne zobrazowanie poszczególnych elementów gramatycznych. Ewa Szymkowiak proponuje świetne pomysł na czasownik „być”, zaimki pytające oraz czytanie godzin – jestem zachwycona jej graficznymi wariacjami.
![]() |
Possessive Adjectives – ideas |
![]() |
Possessive Adjectives – ideas |
![]() |
Possessive Adjectives – ideas |
![]() |
Possessive Adjectives – ideas |
![]() |
Possessive Adjectives – ideas |
Uczniowie otrzymują gotowe łapki lub zachęcamy ich do odrysowania swoich, dzięki czemu praca będzie spersonalizowana. Na naklejonej części wypisujemy podstawowe zaimki osobowe, a pod paluszkami piszemy odpowiednie formy przymiotników dzierżawczych. Powtórka w domu na pewno stanie się dużo przyjemniejsza 🙂
Inne:
W poście o liczbie mnogiej rzeczowników prezentowałam formę paseczków:
![]() |
Possessive Adjectives – ideas |
a gdyby tak w ten sposób rysować "to be" na każdy palec np. do palca "I" dac pierścionek "am" itp…
Świetny pomysł 🙂
Toż to genialne! 🙂 Dzięki!
Dziękuję 🙂 To tylko inna forma niż tabelka i może być zrobiona przez uczniów, co tworzy lepsze skojarzenia 🙂
Bardzo fajny sposób na zapamiętywanie i ćwiczenie także innych zagadnień – liczba mnoga rzeczowników (zmiany w pisowni + nieregularne), stopniowanie przymiotników i z pewnością wiele innych.
Też tak sądzę 🙂 Właśnie zgłębiam ten temat – nie dość, że zeszyt zachęca do korzystania z niego, to jeszcze taka graficzna prezentacja ułatwia zapamiętywanie 🙂