englishfreak.pl
english freak

Blog o nauczaniu języków obcych | Teaching aids | Pomoce dydaktyczne | Pomysły na zajęcia

  • STRONA GŁÓWNA
  • BLOG
  • O MNIE
  • KONTAKT
  • WSPÓŁPRACA
  • Polityka prywatności
14 września 2017

CO KRYJE W SOBIE „ACADEMY STARS”? + BONUS

Niedawno zapoznałam się z kursem „Academy Stars” Wydawnictwa Macmillan przeznaczonego dla dzieci w wieku 6-13 lat. Jesteście ciekawi z czego się składa i co mi się w nim spodobało? Postaram się opisać moje wrażenia i podać Wam przykładowe zadania dodatkowe do wykorzystania na lekcjach.

 

 
Academy Stars review recenzja
Academy Stars by Macmillan

 

Oprawa graficzna

Bardzo podoba mi się fakt, że kolorystyka jest stonowana i na stronie znajdują się maksymalnie 3 ćwiczenia, co sprawia, że materiał jest czytelny i nie rozprasza. To bardzo ważny czynnik, zwłaszcza dla uczniów z różnymi zaburzeniami, gdzie ilość bodźców wzrokowych ma kluczowe znaczenie i wpływa na funkcjonowanie tych uczniów.
 

Struktura

 
Przeglądając kolejno rozdziały łatwo zauważyć, iż trudność językowa wzrasta stopniowo. Przedstawię to na przykładzie czytania ze zrozumieniem. Zaczyna się od bardzo podstawowych/ prostych zdań, a kończy na całkiem długich wypowiedziach. Podobnie ma się sprawa ze słownictwem.

 

Academy Stars review recenzja
Academy Stars Macmillan

 

Academy Stars review recenzja
Academy Stars Macmillan

 

Academy Stars review recenzja
Academy Stars Macmillan

 

Academy Stars review recenzja
Academy Stars Macmillan

 

 
Rozdział zawiera 8 lekcji skupiających się na poszczególnych zagadnieniach i umiejętnościach: słownictwo, gramatyka, czytanie ze zrozumieniem, dźwięki i litery, reagowanie językowe, słuchanie ze zrozumieniem i mówienie oraz pisanie.

 

A co mi najbardziej przypadło do gustu? 

Jednostka lekcyjna poświęcona wymowie 🙂 Czasami odnoszę wrażenie, że wymowę traktuje się po macoszemu z braku czasu lub twierdzeniu, że bez tego można się obejść – no niby tak, ale dlaczego nie wykorzystać faktu, że dzieci to bardzo chłonne gąbeczki i czym nasiąkną za młodu, tym miłej będzie się ich słuchało, a przyszły pracodawca z pewnością to doceni.

W części pierwszej uwagę zwrócono na te dźwięki: „a” [æ], „e” [e], „i” [ɪ], „o” [ɒ], „u” [ʌ], „sh” [ʃ], „ch”[tʃ], „th” [θ] [ð] oraz „ck” [k].

Academy Stars review recenzja
Academy Stars Macmillan

 

Aby nauka wymowy była skuteczna uczniowie muszą mieć okazję do:

  1. usłyszenia prawidłowych dźwięków, rozróżniania prawidłowej od nieprawidłowej wymowy;
  2. nauczenia się jak wymawiać (praca aparatu mowy);
  3. rozpoznawania poszczególnych dźwięków.

BONUS!


Jako bonus zaproponuję kilka ćwiczeń dodatkowych do działu „Sounds and letters”.

 

Run and grab

Dzielimy uczniów na dwie drużyny. Ustawiają się oni w dwóch rządkach.

 

Wcześniej przygotowujemy karteczki ze słówkami, który wymowę chcemy ustalić. Dobrze jest, gdy znajdziemy w nich wyrazy o kłopotliwej wymowie i stworzymy tzw. minimal pairs np. chair / hair, ship / sheep, free / tree itd.
Rozwieszamy je na tablicy.

Wypowiadamy słowo, a uczniowie z pierwszej linii biegną do tablicy i zabierają odpowiednie słowo.

Nagradzanie i zasady zwycięstwa pozostawiam w Waszej gestii.


Tic Tac Toe

W poprzednim wpisie obiecałam jeszcze jedno zastosowanie „Kółka i krzyżyk” 🙂 Świetnie nadaje się również do ćwiczenia wymowy.

Grupę dzielimy na dwie drużyny.

Tworzymy planszę z kłopotliwymi wyrazami i do dzieła.

Kółko i krzyżyk przyznajemy za poprawną wymowę, w razie błędnej zaznaczamy symbolem drużyny przeciwnej.

Wygrywa drużyna, która utworzy linię pionową, poziomą lub ukośną.

 

tic tac toe pronunciacion kółko i krzyżyk wymowa
Tic Tac Toe wymowa

 

Running dictation


To jedna z moich ulubionych zabaw z czasów mego dzieciństwa 🙂

Dzięki tej zabawie możemy utrwalić nie tylko wymowę pojedynczych słów, ale również wyrażeń lub całych zdań.

Ponownie dzielimy uczniów na drużyny, wyznaczamy „nadwornego pisarza” pozostali kolejno podbiegają do tablicy, na której umieszczona jest kartkami ze słówkami / tekstem.
Np. „She runs to the shop in her shiny blue shoes.” (z „Academy Stars 1”, str. 78)

Ich zadaniem jest zapamiętać jak najdłuższy kawałek i przekazać go słownie „nadwornemu pisarzowi”. Wygrywa drużyna, której notatki będą najbardziej zbliżone do oryginału.

Basketball


To kolejna propozycja, w której wykorzystujemy ruch, który miewa zbawienny wpływ na uczniów, zwłaszcza jeśli stosowany jest jako przerywnik lekcji / zajęć.

Potrzebne będą:
– kosze / hula hop, miski – cokolwiek do czego można rzucać,
– zestaw słówek,
– celne oko 😉

Przygotowujemy jeden kosz lub trzy (ich umiejscowienie powinno być różne, im dalej tym więcej punktów dodatkowych za celny rzut).

Dzielimy uczniów na drużyny.
Zadaniem jest znalezienie odpowiedniego wyrazu lub prawidłowe wypowiedzenie go.
Drużyny kolejno losują lub otrzymują wyrazy do zindentyfikowania. Gdy odpowiadają poprawnie mają szansę na zdobycie dodatkowych punktów poprzez oddanie celnego rzutu do kosza / miski / hula hoop.

Komponenty dla ucznia

  • podręcznik,
  • ćwiczenia,
  • multimedialna paczka z indywidualnym kodem (Practice Kit, Resource Centre)

 

Dźwięk „o”
 
Słownictwo 

 

Gramatyka




Resource centre zawiera poradnik dla rodziców, filmy video, audio. Natomiast, w Practice Kit znajdziemy piosenki i karaoke, powtórki, opowiadanie, dodatkowe ćwiczenia na słownictwo, gramatykę, wymowę, karty obrazkowe oraz słowniczek.

 

 

Academy Stars review recenzja
Słowniczek obrazkowy na końcu podręcznika

 

Komponenty dla nauczyciela

 
  • książka nauczyciela z indywidualnym kodem ważnym przez 4 lata od aktywacji,
  • multimedialna paczka (Presentation Kit, Pupil’s Practice Kit z raportem o wynikach, Teacher’s Resource Centre, generator testów, nagrania audio)
 
Książka nauczyciela nie tylko składa się z rozwiązań do ćwiczeń podręcznika, ale ma w sobie scenariusze zajęć oraz propozycje gier i zabaw dodatkowych, które świetnie sprawdzą się, gdy uczniowie szybciej zrealizują wcześniej zaplanowane zadania czy jako rozgrzewka (warm-up).

 

 

Academy Stars review recenzja
Academy Stars Macmillan

Nie wiem jak Wy, ale ja wolę teachersy zbindowane na kółkach (wybaczcie, ale nie jestem pewna jak to się fachowo nazywa…), ponieważ nie zamykają się same oraz zajmują mniej miejsca na biurku.

 
Presentation Kit zawiera książkę ucznia i zeszyt ćwiczeń w wersji cyfrowej. 
Ponadto, w zestawie znajdziemy karty obrazkowe, dodatkowe karty  pracy – w tym do filmików video oraz poradnik metodyczny.

Kurs kierowany jest do szkół językowych, ale myślę, że lektorzy prowadzący własną działalność również mogą skorzystać. Jeśli macie dodatkowe pytania związane z tą serią, to sądzę, iż najlepiej byłoby skontaktować się z reprezentantem, który udzieli bardzo szczegółowych informacji, być może prześle egzemplarz okazowy oraz pomoże dobrać właściwy poziom podręcznika.

 

Wpis powstał we współpracy z Wydawnictwem Macmillan Polska.

 

 
 
 
 
 
Bądź na bieżąco i odwiedź fanpage bloga na Facebooku: English Freak oraz na INSTAGRAMIE.

 

 

Nawigacja wpisu

NOUGHTS AND CROSSES, TIC TAC TOE CZYLI KÓŁKO I KRZYŻYK NA LEKCJACH
„TO BE” IDEAS PART 4, CZYLI JAK POSKROMIĆ CZASOWNIK „BYĆ”? (A PRINTABLE GAME)

4 comments

  • Edyta Mój kawałek podłogi
    16 września 2017

    Bardzo fajna opcja do nauki! 🙂

    Reply
    • Ilona
      17 września 2017

      Zgadzam się 🙂 Najważniejsze, aby zarówno uczniom, jak i nauczycielowi dobrze pracowało się z kursem.

      Reply
  • Monika
    15 września 2017

    Fantastyczne propozycje zabaw językowych. Słówka prezentowane w taki sposób są szybciej zapamiętywane, a nauka języka nie kojarzy się z mozolnym wkuwaniem.

    Reply
    • Ilona
      17 września 2017

      Dokładnie! Zwłaszcza jeśli w grupie mamy dzieciaczki, które nie tylko kochają ruch, ale również uczą się z jego pomocą 🙂

      Reply

Share your thoughts Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

English Freak w sieci

  • Bloglovin
  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest

Newsletter

Jeśli chcesz być na bieżąco i otrzymywać dodatkowe materiały, to zapisz się na newsletter.

Możesz wypisać się kiedy chcesz. Na blogu znajduje się polityka prywatności.


Dziękuję!

Udało się - jesteśmy w kontakcie :)


.

Cześć! Miło mi, że tu jesteś!

Jestem Ilona i chciałabym się z Tobą podzielić moją pasją do nauczania języka angielskiego 🙂

Pomysły na zajęcia i materiały własnej produkcji  znajdujące się na blogu pomogą Ci w planowaniu zajęć.

Ostatnie wpisy

  • Story Cards – let’s talk
  • Present Tenses – Finish the Sentences
  • Speaking cards – speaking exams
  • Roll a story, czyli rolowane opowieści
  • One-minute talk w drugiej odsłonie

Kategorie

Archiwum wpisów

Tagi

  • bingo
  • board game
  • cards
  • christmas
  • czasy gramatyczne
  • dodruku
  • do druku / printable
  • domino
  • Easter
  • egzamin maturalny
  • elementary
  • flashcards
  • food
  • game
  • games
  • gra
  • gramatyka / grammar
  • gra memory / memory game
  • gra planszowa
  • high5
  • ideas
  • irregular verbs
  • jedzenie
  • karty konwersacyjne
  • karty obrazkowe
  • karty wyrazowe
  • powtórka
  • printable
  • puzzle
  • puzzles
  • recenzja
  • review
  • revision
  • speaking
  • speaking / mówienie
  • speaking cards
  • słownictwo
  • słownictwo / vocabulary
  • valentine's day
  • vocabulary
  • walentynki
  • word cards
  • worksheet
  • worksheets
  • writing
  • Elara by LyraThemes
  • Made by LyraThemes.com