„TO BE” IDEAS PART 4
czyli jak poskromić czasownik „być”
W zeszłym roku zaprezentowałam Wam trzy posty z pomysłami na czasownik „być” (to be), ale wiadomo, że nowości i odświeżania zaplecza pomocy dydaktycznych nigdy nie jest dość! Wielu uczniów sygnalizuje, że zapamiętanie odpowiednich form tego czasownika jest dla nich trudne, więc tym razem przedstawię Wam coś z You Tube, kolejną odsłonę pacek na muchy oraz grę – ciekawe jak Wam się spodoba?
You Tube – magiczne źródło piosenek i filmików „To Be”
Przedstawiam Wam piosenkę, która bardzo łatwo zapada w pamięć oraz filmik z czasownikiem „być” na placu zabaw, gdzie szukać swojego grona do zabawy – znacie?
Packi na muchy (flyswatters)
Na ławkach rozkładamy karty z IS, AM oraz ARE. uczniowie otrzymują packę. Nauczyciel wypowiada zdanie bez czasownika np. She …. beautiful. / We …. intelligent. / They …. at home. etc. . Zadaniem uczniów jest pacnąć odpowiednią formę.
Aby plakietki były trwalsze, zalaminujcie je. W tym poście dostępny jest gotowiec KLIK
To Be Snap
Grę Snap możemy wykorzystać do utrwalenia form czasownika „być”. Istnieje kilka wersji:
- zaimek osobowy i czasownik
- zaimek osobowy i czasownik w formie przeczącej
- pytanie yes/no oraz krótkie odpowiedzi.
Grę najlepiej wydrukować dwu- lub czterokrotnie.
Inspirację do stworzenia gry znalazłam tutaj.
Chcesz być na bieżąco z nowymi postami? Szukasz ciekawych linków do stron z materiałami pomocniczymi? Zapraszam do polubienia fanpage’a bloga na Facebooku. Kliknij TU