Czasy gramatyczne bywają wyzwaniem – aby ułatwić najmłodszym uczniom ich opanowanie, przygotowałam kartoniki do kalambur „Let’s mime” oraz zestaw wyrazów do tworzenia zdań w różnych kompilacjach. Materiały są przeznaczone dla początkujących.
Let’s mime!
Wybrane przeze mnie wyrażenia są chyba proste do pokazania. Możemy poprosić uczniów o odgadnięcie konkretnego wyrażenia lub ułożenia z nim zdania bądź pytania. Z mojego doświadczenia wynika, że uczniowie bardzo lubią pokazywać i z trudem trzymają buzię na kłódkę.
Let’s make some sentences in Present Continuous!
Utrwalenie struktury czasu przećwiczymy dzięki układaniu zdań korzystających z poniższych kwadracików. Nie wszystkie elementy muszą być wykorzystane. Zdania mogą być absurdalne 🙂
Poszczególne części mają swój kolor: szary – wyrażenia, zielony – podmiot, fioletowy -określenie czasu, niebieski – czasownik „być” oraz pomarańczowy – typ zdania (twierdzenie, przeczenie lub pytanie).
Polecam również przegląd innych postów gramatycznych oraz z grami językowymi. Niektóre z nich nie wymagają wielu przygotowań lub możemy je przygotować wspólnie z uczniami, co włączy ich w proces nauczania. Taki mały gest znaczy bardzo wiele i przynosi naprawdę wspaniałe efekty z uwagi na stworzenie pozytywnych skojarzeń z danym czasem gramatycznych, słownictwem lub generalnie z przedmiotem.
POWIĄZANE POSTY:
- PRESENT SIMPLE SENTENCES
- PRESENT SIMPLE OR CONTINUOUS CHARADES
- PRESENT SIMPLE OR CONTINUOUS FIND THE MISTAKE
- PRESENT SIMPLE OR CONTINUOUS SENTENCES
Całość dostępna jest pod tym obrazkiem:
Dziękuję. Marzyłam, że by sama coś takiego zrobić, ale brak mi czasu i umiejętności. Wielkie dzięki.
To się cieszę, ze mogłam pomóc 🙂 Owocnego użytkowania!
Jak zawsze pomocna w pracy z młodszą częścią moich uczniów 🙂
Thanks a lot :))
Bardzo i miło i cieszę się, że materiały zamieściłam w dobrą porę 🙂