PRESENT SIMPLE AND PRESENT CONTINUOUS SENTENCES
To jeszcze jeden wpis z Present Simple oraz Present Continuous, tym razem układamy zdania, gdzie jeden wyraz podany jest dodatkowo. Do tej pory na blogu ukazały się gramatyczne kalambury – Present Simple or Continuous charades oraz gra planszowa i prezentacja z ćwiczeniem na znalezienie błędu – KLIK Ponadto, opublikowałam dwa osobne wpisy na tworzenie zdań w Present Simple oraz w Present Continuous.
Każda karta składa się z rozsypanki wyrazowej, gdzie podano niepotrzebne słowo/słowa, więc zanim przystąpimy do gry czy przerabiania materiału, dokładnie wyjaśnijmy zadanie do wykonania. Co więcej, na kartach poszczególne części ciała zostały przyporządkowane konkretnemu kolorowi. Myślę, że ułatwi to pracę poczatkującym uczniom.
Wykorzystując prezentację do gry uzgodnijmy z uczniami jej zasady lub zróbmy zwykle powtórzeniowe ćwiczenie z czasów Present Simple i Present Continuous.
Present Simple & Continuous
Na blogu znajduje się więcej materiałów na rozróżnianie właśnie tych dwóch czasów gramatycznych. Polecam również poprzeglądać gry uniwersalne, gdzie po przygotowaniu Naszych własnych zdań, tekstów z lukami czy innych ćwiczeń możemy je dostosować do danej grupy uczniów. Po ich zalaminowaniu staną się one wielokrotnego użytku, a Naszym zadaniem będzie jedynie stworzenie własnych zadań, zagadek czy tekstów.
Jeśli jeszcze nie masz gry „Present Simple vs Present Continuous Game” to spójrz jak ona wygląda:
Very interesting. A great job. I love it.
Thank you – enjoy 🙂
Bardzo proste, przejrzyste, fajne.
Mam pytanie.. pkt. 2 – … you may use it for non-commercial use only.
No a wcześniej piszesz, że używaj swobodnie w klasie:) No to chodzi o to, żeby tego nie powielać i nie udostępniać lub tworzyć wartości dodanej w swojej firmie?Czy można swobodnie używać na zajęciach w klasie? Dzięki za wyjaśnienie.
PS sumiennie przeczytałem wszystkie punkty, więc dopytuję 🙂
Pędzę z odpowiedzią. Materiałów nie sprzedajemy, nie sygnujemy logiem własnej szkoły językowej, nie udostępniamy na wszelkich platformach jako swoich, nie czerpiemy poprzez nie korzyści finansowych. Nie twierdzimy, iż ciężko się napracowaliśmy podczas wymyślania tych materiałów. Nie piszemy, iż np. Nasi lektorzy tworzą takie materiały specjalnie dla Was itp. Zatem w klasie możemy je używać swobodnie, gdyż jest to tylko praca na materiałach, nie sprzedajemy ich uczniom / kursantom / innym nauczycielom. Jeśli umieszczamy zdjęcia z materiałami na profilu szkoły / szkoły językowej, to poprzez uszanowanie pracy autora, podajemy nazwę bloga lub bezpośredni link do konkretnego wpisu. Mam nadzieję, że teraz już jest wszystko jasne.
Super, przyda się dla mojej 5 klasy 🙂
Super! Jak zamierzasz je wykorzystać?