Czasami trudno uczniów zachęcić do mówienia i tworzenia opowiadań, ponieważ twierdzą, iż nie potrafią nic wymyślić – być może jest to kwestią przemęczenia lub obawy, że źle coś powiedzą. Stworzyłam osiem kart, który troszeczkę im w tym pomogą i nakierują 🙂
![]() |
What happened? – speaking cards |
What Happened? – to modyfikacja „Roll a story”, które niedawno pojawiło się na blogu. Materiał spełnia podobną funkcję, ale ma inną formę. Ćwiczymy między innymi czasy: Past Simple oraz Past Continuous. Karty mogą być podstawą do stworzenia opowiadania w formie ustnej lub pisemnej.
Karty mogą być stosowane odrębnie lub stanowić element gry planszowej czy stacji.
Speaking cards – What happened?
![]() |
What happened? – speaking cards |
![]() |
Click me to download |
Super!Dziękuję! ?
Proszę bardzo 🙂
Oh, super! Może w końcu moi nastolatkowie zaskoczą, bo ciągle słyszę: 'Ale ja nie wiem co powiedzieć’.
Mam nadzieję, że te karty uaktywnią uczniów i powstaną ciekawe historie 🙂
Jack
last summer
Paris
with his friends
Ann and her brother
yesterday
in the lake
near their house
my cats
2 days ago
a big chicken
from the fridge
Wspaniale – karty są gotowe 🙂 Zamieszczę je jutro…
Czy dodawałaś już karty? 🙂 bo nie mogę ich znaleźć i nie wiem, czy źle suzkam, czy po prostu jeszcze ich nie ma 🙂
Dodałam na fanpage na Facebooku – jeśli nie masz możliwości tam zajrzeć,to prześlę 🙂 Daj proszę znać 🙂
my parents
2 minutes ago
the new TV
in the living room
Dziękuję – jutro karty będą do pobrania 🙂
Masz świetne pomysły! Brakuje mi zadań i zabaw zachecających do mówienia. Czekam na więcej!! 🙂 Pozdrawiam serdecznie
Martyna
Bardzo dziękuję 🙂 A na jaką tematykę jest zapotrzebowanie?