TO BE, HAVE GOT, CAN MIND MAP & CATEGORIZATION
(PRINTABLE)
Czy czasami zdarzają Wam się sytuacje, w których po wprowadzeniu czasownika „być” (to be), „mieć” (have got) oraz „umieć/potrafić” (can) wszystko ulega pomieszaniu? Uczniowie zaczynają się denerwować i odczuwać negatywne emocje związane z nauką języka obcego. Przydatna może być mapa myśli oraz kategoryzowanie słówek.
Do poszczególnych chmurek dopisujemy:
- „to be” – przymiotnik lub miejsce,
- „have got” – rzecz, którą można posiadać / mieć,
- „can” – czasownik.
TO BE, HAVE GOT, CAN MIND MAP
Oprócz gotowej wzorcowej mapki, mam również zestaw do kategoryzacji, czyli troszkę inna forma niż mapa myśli. Przy okazji grupowania poprośmy uczniów o ułożenie prostych zdań z poszczególnymi słowami / wyrażeniami.
WORD CARDS
GROUPING CARDS (CATEGORIES)
To Be, Have Got, Can |
Do tej pory na blogu pojawiły się cztery posty z pomysłami i grami na czasownik „być”:
A w jaki sposób Wy wykorzystacie te materiały?
Przypominam o konkursie, w którym możecie zgarnąć dwie książki 🙂
Przypominam o konkursie, w którym możecie zgarnąć dwie książki 🙂
Click me to download |
Bądź na bieżąco i odwiedź fanpage bloga na Facebooku: English Freak oraz profil na INSTAGRAMIE.
Wspaniałe materiały! 🙂
w czym są tworzone, jeśli można spytać 🙂 ?
Dziękuję – używam różnych programów – głównie pickmonkey, canva oraz paint 🙂
Bardzo pomocne materiały 😉
Oby uczniowie mieli podobne zdanie 😉