Egzaminacyjne SOS – reagowanie językowe to już trzecia część serii, która wspomoże powtórki przed egzaminami. Okres przed egzaminami jest ciężki dla wszystkich, na szczęście możemy go zaplanować tak, aby stał się bardziej przyjazny zarówno dla uczniów, jak i dla Nas.
Praktycznie został jedynie miesiąc do egzaminów – jest to trudny czas dla uczniów, gdyż ilość powtórek, powtórzonek i powtóreczek jest niezliczona. Pracują na najwyższych obrotach, widząc kolejną kartę pracy odczuwają zniechęcenie lub poirytowanie. Dlatego też proponuję utrwalenie wyrażeń występujących z zadaniach na reagowanie językowe w trochę innej formie.
Do Waszej dyspozycji oddaję prezentację, dzięki której możecie przeprowadzić zwykłe ćwiczenie lub dodać nutkę rywalizacji. Wersja tradycyjna składa się z 12 kart, które mogą także stać się częścią gry planszowej, escape roomu’u czy stacji.
Proponuję również tzw. follow up w formie wypowiedzi pisemnej. Zadaniem uczniów lub grup jest napisanie dialogu składającego się np. z 4 wyrażeń występujących w prezentacji lub wylosowanych karteczkach.
Egzaminacyjne SOS reagowanie językowe karty
Jeśli jeszcze nie mieliście okazji zapoznać się ze wszystkimi materiałami egzaminacyjnymi na blogu, to pędzę z pomocą. Pisanie „writing” poćwiczycie korzystając z paseczków oraz prezentacji – KLIK. Natomiast funkcje językowe powtórzycie za pomocą karty pracy grupującej wyrażenia oraz prezentacji – CLICK.
Oprócz tego warto skorzystać z gry 5 in a row, która ma kilka wersji i występuje również w języku niemieckim 🙂 Zobacz TU i TU.
Jak Wam idą przygotowania do egzaminu? Jaki obraliście plan powtórkowy?
Egzaminacyjne SOS – reagowanie językowe (karty) KLIK
Prezentacja – reagowanie językowe KLIK
Jeśli potrzebujesz więcej materiałów, to koniecznie zapoznaj się z tymi zestawami. Jeden z nich skupia się na gramatycznych aspektach, a drugi na znajomości środków językowych. Te materiały z pewnością urozmaicą Twoje zajęcia.
Chcesz być na bieżąco, to zapraszam na fanpage bloga na Facebooku: English Freak oraz INSTAGRAM
Hej, super pomysł, ja w trudniejszej wersji zakrywam odpowiedzi i każę odpowiadać bez (za co jest więcej punktów), a odkrycie możliwych odpowiedzi skutkuje odjęciem punktu. Np. bez podpowiedzi są 3 punkty, z podpowiedziami 1. PS Chyba w ostatnim zdaniu jest błąd, druga odpowiedź.
Ojoj, faktycznie miało być pytanie o wujka… Dziękuję za czujność i podanie kolejnej wariacji na wykorzystanie 🙂