Niedawno Karolina Lubas – English teacher rzuciła mi wyzwanie dotyczące łamańców językowych z podręcznika Give Me Five 1 Wydawnnictwa Macmillan Polska 🙂 Temat wydał mi się bardzo ciekawy, więc podjęłam wyzwanie!
Ja przedstawię Wam kilka łamańców z GMF1:
Co możemy zrobić z łamańcami językowymi?
Przedstawię Wam 3 pomysły na ćwiczenia wymowy poprzez wykorzystanie „tongue twisters”:
Tongue Twisters Ideas
Pomysł 1
Pomysł 2
Uczniowie kolejno wypowiadają jedno słowo zdania tak jakby było wypowiadane przez jedną osobę. Celem jest brak pauz oraz skupienie.
Pomysł 3
Uczniowie tworzą swoje własne łamańce językowe po zapoznaniu się z przykładowymi w języku angielskim. Dla mniej zaawansowanych możemy sami przygotować „tongue twistera” i rozdać go jako rozsypankę wyrazową.
Marzena z Easy Teaching Ideas także napisała o łamańcach językowych na swoim blogu KLIK
Oprócz pomysłów na łamańce językowe na blogu znajdziecie także kilka propozycji na wykorzystanie kubeczków. Dlatego też, zachęcam do lektury tego wpisu KLIK
Teraz przyszedł czas, abym ja rzuciła wyzwanie Kasi z made by Kate. Ciekawa jestem jakie masz pomysły na pracę z dialogami z lekcji drugiej pierwszego rozdziału Give Me Five 6 ??? Nie mogę się doczekać Twojej odpowiedzi 🙂
Przyjmuję! Oczekuj posta ?
Nie mogę się doczekać Twoich pomysłów!