10 SPOSOBÓW NA LISTY SŁÓWEK
WORKING WITH WORD LISTS
Pewnie zauważyliście na fanpage, iż pojawiły się dwa filmiki z Repetytorium Ósmoklasisty Macmillana w roli głównej. Chciałam Wam przedstawić 10 sposobów na listy wyrazowe również w wersji postu blogowe, gdyż zdaję sobie sprawę, że nie każdy przepada za filmikami.
10 sposobów na listy słówek – working with word lists |
Co możemy zrobić z listami słówek, aby nie wzbudzały strachu, niechęci czy znudzenia?
Przed Wami 10 sposobów, które powinny pomóc:
WARIACJA NR 1
Układamy krzyżówkę używając ustalonej liczby wyrazów z listy – wspomagamy się tłumaczeniem polskim, angielskim lub obrazkami w zależności od grupy wiekowej.
WARIACJA NR 2
Wykorzystujemy edukacyjne platformy internetowe takie jak Quizlet, Quizziz, Kahoot lub LearningApps – w poście blogowym znajdziecie kilka propozycji do jednego z działów 🙂 Stay Tuned!
WARIACJA NR 3
Uczniowie tworzą gry typu: memory, domino lub planszówki wykorzystując słownictwo z list.
WARIACJA NR 4
W celu utrwaleniu pisowni wykorzystajmy najprostszą grę z możliwych czyli wisielca (Hangman). Gramy w parach, w grupach lub całą klasą.
WARIACJA NR 5
Znikające słowa
Na tablicy lub w parach mamy listę słówek, jedna z osób odwraca się, a druga zamazuje / zakrywa ustaloną ilość słów. Osoba zgadująca wypowiada poszczególne wyrazy i w zależności od poziomu językowego podaje tłumaczenie polskie, definicję po angielsku lub układa zdania.
WARIACJA NR 6
Opowiadanie
Uczniowie układają opowieść bazującą na słownictwie z listy. Możemy wprowadzić element rywalizacji i zaznaczyć, iż wygrywa grupa, której uda się wykorzystać jak najwięcej słówek. Nagrodą może być wybór następnego ćwiczenia, gry, plus itp.
WARIACJA NR 7
Kolejna prosta czynność to, kto więcej zapamięta: uczniowie mają 1 minutę na wpatrywanie się w listę, następnie wynotowują jak najwięcej zapamiętanych wyrazów.
WARIACJA NR 8
Wykorzystujemy słownictwo z listy do takich gier jak np. The Popcorn Game, The Trashcan Review Game, Kaboom, Kółko i krzyżyk czy Kalambury lub z gadżetami typu packi na muchy, patyczki laryngologiczne lub sklerotki (post it notes), które zostały opisane na blogu.
WARIACJA NR 9
Leksykalna Familiada
Przygotowujemy dwa dzwoneczki barowe oraz definicje słów. Dzielimy klasę na dwie grupy. Na środek sali wychodzi dwóch przedstawicieli. Nauczyciel / lektor czyta definicję, uczeń znający odpowiedź dzwoni dzwoneczkiem 🙂
UWAGA! Dużo emocji i możliwość uszkodzenia dzwoneczka 😉
WARIACJA NR 10
Tabboo
Uczeń stara naprowadzić swoją drużynę na właściwe słowo poprzez wypowiadanie wyrazów kojarzących się / opisujących z tym słowem.
10 sposobów na listy słówek – working with word lists |